Miałem to auto ponad rok, nie jest takie złe ale ma swoje mankamenty przede wszystkim jak branie oleju w strasznych ilościach(u mnie ok 3-4 l na 10000 a jak się jeździ trasy z prędkością ok 150km/h to i więcej) i to nie przez turbinę bo ta została porządnie zregenerowana, a reszta w zasadzie tak jak w reszcie opli z tych lat cewki, czujnik położenia wału, półosie akurat w tym modelu plusem jest to że części są w miarę tanie
Wrażenia
4,0
Silnik
spoko tylko pije olej!
2,0
Skrzynia biegów
U mnie może tak trafiłem ale dość słabo 1 i 3 zgrzytały
3,0
Układ jezdny
przy wpadnięciu każdą dziurę straszny hałas w kabinie mimo wymienionych amorków sprężyn i wszystkie co tylko było trzeba podobno typowe dla tej zafiry
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność niesamowicie utrudniają boczne słupki nie trudno o wypadek bo "martwe pole" zdecydowanie większe niż w autach co miałem do tej pory. ale pozycja za kierownicą całkiem przyjemna.
3,0
Ergonomia
nic mnie tu nie powalilo
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima psuje się dość często, jak ktoś mówi że do nabicia to chłodnica do wymiany.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca ok 180 cm nie ma problemu, z tyłu też zostaje trochę miejsca ale 3 rząd foteli to raczej dla dzieci
3,0
Wyciszenie
tłumik końcowy to koszt w serwisie ok 1200 zł ale można montować od astry. Ogólnie powyżej 140 trzeba sporo zgłośnić radio
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
często się psuła ale części tanie
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już nigdy zafiry OPC
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbina, klima, półosie, skrzynia biegów zgrzytała, oraz elektroniczny osprzęt silnika
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo OPC 192KM 141kW
[l/100km]