Silnik
: Doskonała elastyczność, co prawda dysponuje nowszą jednostką napędową - 200 KM, ale wydaje mi się że różnicy w stosunku do 192 KM wielkiej nie ma.
4,0
Całokształt
Super samochód. Wrażenie na innych kierowcach murowane. Szkoda tylko, że widzą OPC z reguły z tył... ha ha ha ... Przód też ma fajny.
Wrażenia
4,0
Silnik
przy tej mocy ... 200 KM, jazda takim autobusem jest przyjemna
4,0
Skrzynia biegów
dwójka lekko haczy
4,0
Układ jezdny
to w końcu OPC oryginał. Jest twardo ale i sztywno.
Komfort
3,0
Widoczność
jak to w Zafirach ... mogła by być lepsza, ale da się przeżyć
4,0
Ergonomia
wg. mnie za mało schowków...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w moim egzemplarzu mam fotele RECARO (skóra + materiał). Fajne połączenie. Super wygodne. Teściu ma też ZAfirę ale zwykłą 1,8... fotele tragedia.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jestem bardzo mile zaskoczony ... średnie spalanie tego autobusu przy 200 KM i 8 sekundach do 100 km.h wynosi u mnie 9,1 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak uda się komuś kupić egzemplarz utrzymany ... od człowieka który umie jeździć samochodem turbodoładowanym, pamięta o studzeniu turbiny i nie wkręcaniu na max przy zimnym silniku, wymianie olejów itp. na czas (max. 10.000 km) to będzie się cieszył z jazdy długi czas swoim samochodzikiem.
Co do ceny to rocznik 2002 - 2003 można kupić w granicach 30.000 zł. czyli nie źle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo OPC 192KM 141kW
[l/100km]