Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira A

nivomat, 6 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 276 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Zafira A 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomiczny i trwały. W tej 125 KM wersji poradzono sobie z nadmiernym zużyciem oleju.
Karoseria : Dobrze rozplanowane wnętrze. Sama karoseria jest więcej niż poprawnie zabezpieczona przed korozją.
Zawieszenie : Odporne na zużycie i tanie w naprawach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Najsłabszy punkt tego auta. Nie dość, że awaryjny (zaciski hamulcowe, przewody elastyczne, linki ręcznego), to jest zwyczajnie mało skuteczny. Nawet gdy wszystkie elementy tego układu są sprawne.
Inne : Awaryjny układ klimatyzacji.
4,0
Całokształt
Dobry samochód. Z jednej strony udany i ekonomiczny silnik świetnie współpracujący z instalacją LPG + bardzo dobrze rozplanowane i pojemne wnętrze, a z drugiej strony przy przebiegach powyżej 200 tyś. km irytująca awaryjność. Najsłabiej oceniam układ hamulcowy i układ klimatyzacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny punkt. Spalanie optymalne, trwałość i bezawaryjność, także nie daje powodów do narzekań. Jak zafira A, to tylko z tym silnikiem! Na 15.000 km dolewam zaledwie 0,5 l oleju. To jak na opla bardzo dobry wynik. Przy zachowaniu odpowiedniego serwisowania (oleje, świece, rozrząd) posłuży bardzo długo.
4,0
Skrzynia biegów
Jednak pozytywnie. Gdy kupiłem zafirę ciężko wchodziła jedynka i dwójka. Pomogło smarowanie wszystkich wodzików i przegubów mechanizmu zmiany biegów (zarówno pod mieszkiem jak i pod autem). Po tej operacji pierwsze dwa biegi wchodzą poprawnie, a reszta rewelacyjnie. Skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana. Jak na razie bezawaryjna.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze. Trwałe, komfortowe i dobrze trzyma się drogi (jak na rodzinnego vana). Względem awaryjności nie można się czepiać. Ok 200 tyś. km zwykle trzeba wymienić przednie wahacze, drążki kierownicze. Nieco częściej trzeba wymieniać łączniki stabilizatorów. Przednie oryginalne amortyzatory wytrzymały 250 tyś km, tylne 200 tyś, km. Zawieszenie jest bardzo proste, a przez to tanie w serwisowaniu i utrzymaniu. Kolejną pozytywną cechą tego zawieszenia jest odporność na ładunki. Nawet auto z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem "nie siedzi" nadmiernie i dobrze się prowadzi.
4,0
Karoseria
Pozytywnie. Jak na opla dobrze zabezpieczona antykorozyjnie. Incydentalna korozja zdarza się w okolicy dołów drzwi i przednich błotników (kamienie wyrzucane z pod kół szkodzą). Od spodu ani grama rdzy. Sam lakier metalizowany, także trzyma się bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprawna w każdym kierunku, plus za dobre lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Optymalna z pewnymi zastrzeżeniami: układ drążek zmiany biegów-podłokietnik kierowcy jest źle rozwiązany. Gdy podniesiemy podłokietnik aby komfortowo się na nim oprzeć, to zasłania drążek zmiany biegów. Przerzucanie biegów w takim układzie nie jest wygodne. Do miasta zwykle opuszczam maksymalnie podłokietnik w dół i z niego nie korzystam. Koleją słabą stroną jest mała ilość schowków, konkurencyjne vany mają ich zwykle więcej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawność ogrzewania i klimatyzacji przeciętna, nie ma się czego czepiać. Za to awaryjność wypada poniżej przeciętniej. Robiłem już skraplacz klimatyzacji (chłodnicę), kompresor, bezpiecznik termiczny dmuchawy. Pierwszy kompresor hałasował, drugi będący po regeneracji hałasuje także (podobno te zafiry tak mają).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży plus tego auta, zarówno przestrzeń dla kierowcy, pasażerów i bagażu jest optymalna. Zafira ma 7 miejsc, chociaż dwa ostatnie raczej stworzone są z myślą o dzieciach. Osoby dorosłe będą się ta czuć niekomfortowo. Bardzo zmyślnie można składać i przesuwać fotele, np. jak trzeba przewieść coś długiego można złożyć przednie siedzenie pasażera.
4,0
Wyciszenie
Pozytywnie. Przy prędkościach autostradowych słychać szum powietrza i silnik, ale są to wartości akceptowalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pozytywnie. Niskie koszty paliwa LPG, dość tanie części. Wrażenie psują awarie, na które mimo tanich części i robocizny, jednak obciążają budżet.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pozytywnie. Bardzo duży wybór zafir na rynku wtórnym, atrakcyjne ceny aut i części zamiennych.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę się dzieje na tym polu (układ hamulcowy, klimatyzacja, układ elektryczny). Z tym, że większość usterek nie unieruchamia auta. Zwykle jak coś się dzieje, to wcześniej można odwiedzić warsztat i w porę usunąć usterkę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie miałem jedną. Padła uszczelka pod głowicą (między 3 a 4 cylindrem), podobno po 200 tyś. km może się w tym oplu zdarzyć. Koszty nie były jakieś straszne, była okazja profesjonalnej odnowy głowicy (planowanie, szlifowanie gniazd i zaworów, wymiana uszczelnień zaworowych). Po tej operacji motor sprawuje się świetnie, chociaż przebieg zbliża się do 300.000 km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Zafira A