Układ elektryczny
: Elektryczne otwieranie szyb, pilot zdalnie sterowany
Zawieszenie
: Drążek stabilizatora - to często pada
Silnik
: Auta z dużym przebiegiem mogą brać olej...
4,0
Całokształt
Póki co jest ok. Niestety jak każde auto wymaga na początku doinwestowania (opony, konserwacja, wymiana rozrządu, tłumików, jakieś tam elementy) itp.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.8 o mocy 125 KM całkiem sprawnie pracuje w takim aucie. Jest dobrze wyciszony i całkiem elastyczny. Wadą może być zbyt duże zużycie paliwa w cyklu miejskim (nawet do 10 litrów na 100km), w trasie przy spokojniej jeździe (max 100 km/h) spalanie potrafi być poniżej 7 litrów na 100 km.
Ważne to lać dobrej jakości olej, wszystkie płyny i elementy eksploatacyjne wymieniać na czas.
Wymiana paska rozrządu co 60 000 km (mimo, że w instrukcji pisze, że co 90 000km ale ja bym nie ryzykował).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi ładnie wchodzą, precyzyjnie. Czasem (ale to bardzo rzadko) problem ze wrzuceniem wstecznego. Wadą jest to, że \"drążek\" głośno pracuje tzn. tak jak by skrzypiał.
Skrzynia ma krótkie przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Auto dość sztywne, zawieszenie cicho pracuje, nie wychyla się na zakrętach... Często zużywa się stabilizator z przodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Hmm do przodu super, wysoko się siedzi :)
Do tyłu już gorzej... Brak czujników parkowania (w mojej wersji)... Na boki widoczność też ok.
W mojej wersji lusterka są elektrycznie podgrzewane i środkowe lusterko automatycznie przyciemniane...
4,0
Ergonomia
Wysoka pozycja, wszystkie przełączniki na miejscu, intuicyjne.
Pewną wadą jest brak kontrolki włączonych świateł postojowych/mijania.
Trochę niewygodnie umieszczony wlew płynu do spryskiwacza...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima b. dobrze chłodzi... Po wykonaniu oczywiście odgrzybiania, wymianie filtra kabinowego, i uzupełnieniu czynnika klimatyzacji.
Ogrzewanie nie wiem jakie, bo teraz jest lato, a samochód mam od niedawna. Dodatkowo na tył jest nawiew...
Moja wersja ma podgrzewane siedzenia, więc w zimie też powinno być ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnątrz ogrom miejsca. Fotele twarde, ale wygodne...
3 rząd foteli - to raczej foteliki dla szczupłych osób albo dzieci, ale jednak są...
Po schowaniu 3 rzędu foteli ogromny bagażnik.
Auto wbrew pozorom nie jest aż tak długie (jest krótsze niż Audi A4 B5 Avant), tylko dość wysokie...
4,0
Wyciszenie
Cichutko. Dużo zależy od opon. Ale ogólnie jest cicho. Powyżej 120 km/h szum powietrza daje się we znaki, no ale wiadomo auto wysokie...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety zużycie paliwa nie jest aż tak niskie. Planuje założyć instalacje gazową...
W trasie nie jest źle... W sumie spala w trasie o 1 litr więcej benzyny niż Fiat Seicento a komfort bez porównania większy...
3,0
Stosunek jakość/cena
Podsumowując auto nie jest złe. Ja osobiście wolałem benzyniaka niż diesla (przy obecnych kosztach ropy+kosztach utrzymania silnika).
Hmmm stosunek rocznik/cena nie wypada najlepiej w porównaniu do Citroena Xsary Picasso, albo Renault Grand Scenica.
Ale jednak Zafira ma wygodniejsze fotele i jest bardziej praktyczna (możliwość przewozu 7 osób).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nie jest źle... Warto auto zakonserwować (profile zamknięte, podłoga, itp.). Opel nigdy nie robił najlepszych blach... Niby nie jest źle, ale warto \"zaopiekować\" się karoserią przed zimą...
Co do silnika to jest ok, trochę czasem elektronika płata figle (słynne otwieranie okien w tylnych drzwiach, pilot zdalnie sterowany).
W przypadku kupna używanego auta warto mieć ok 4 tyś na pakiet startowy (rozrząd olej, czasem opony, ubezpieczenie)...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto mam krótko, tak więc nie wiem..
Na razie jest ok... Oby nie rdzewiał i się nie psuł za bardzo....
Znalezienie zadbanej Zafiry (podobnie zresztą jak większości aut używanych) nie jest łatwe... Ale jest możliwe...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]