Oj, nie lubię tego auta... Pełne sprzeczności i bez charakteru. Teoretycznie duży bagażnik a duże rzeczy ciężko przewieźć. Teoretycznie wygodny a w praktyce - taczka lepsza. Teoretycznie się nie psuje, a jak już to z grubej rury...
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest taki zły, choć wersja 125 km byłaby lepsza. Na autostradzie powyżej 120 km/h bez bańki oleju nie ma co jechać - pije jak głupi. Do 120 można zapomnieć, ze olej jest potrzebny.
4,0
Skrzynia biegów
Czterobiegowy automat - bardzo wygodny w mieście, w trybie sportowym całkiem zrywny, ale w normalnym mocno przymula.
1,0
Układ jezdny
Nie rozumiem, na jakiej zasadzie działa to auto. Z jednej strony na zakrętach wcale nie prowadzi się dobrze, wspomaganie nie daje czucia drogi. Z drugiej na poprzecznych łagodnych garbach potrafi podskakiwać jak piłka, ale każda mała dziura w jezdni, ba łata na asfalcie, powoduje, że zęby pękają, a plomby i dyski w kręgoslupie wylatują. Do tego miska olejowa położona w takim miejscu, że przy wyjeździe z dołka uderza o podłoże.
3,0
Karoseria
Jak to Opel - trochę gnije, szczególnie w okolicach listw przy progach. Noc strasznego.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle, z tyłu bardzo się przydają czujnki, z przodu trzeba zwrócić uwagę na słupki, ale raczej bez problemu.
1,0
Ergonomia
Może i kierownica wygodna, deska rozdzielcza trochę tandetna, ale wszystko na swoim miejscu. Ale fotele - porażka. Twarde jak deska, krótkie siedziska, i nieuregulowane, wygięte do przodu pod dziwnym kątem zagłówki. W połączeniu z twardym jak deska zawieszeniem - najbardziej niewygodne auto, jakim jeździłem. Regulacja odcinka lędźwiowego nic nie daje, bo też jest koszmarnie twarda i obija nerki. Brrrr...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra klima, ale zimą długo się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest dobrze, miejsca jest sporo z przodu, z tyłu i w trzecim rzędzie o dziwo też. Przymierzałem się tam i dało się tam siedzieć a mam 190 cm wzrostu. Nawet było miejsce na nogi. Brakuje środkowego pasa trzypunktowego w drugim rzędzie - był w wersji po lifcie.
2,0
Wyciszenie
Silnik - głośny, automat powoduje że przy przyspieszaniu ryczy jak chora krowa. Szyby cienkie, nie izolują wystarczająco.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, łatwy w naprawie, ale w automacie żre paliwo strasznie - miasto 15 l lpg to za dużo. W trasie lepiej ale na autostradzie już pali dużo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi, jak na warunki, które oferuje. Szczególnie praca zawieszenia i komfort podróży bardzo słabe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ot jakaś elektryka w drzwiach padła - 50 zł i naprawione. Tu nie jest źle, szczególnie w porównaniu z francuzami. Żarówki się nie przepalają, wszystko działa.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miskę olejową wymieniałem dwa razy, przez dwa i pół roku jazdy. Dziury, krawężniki to dla niej zabójstwo. Źle umieszczony sterownik silnika - przegrzewa się i rozlutowują się styki. Efekt - błąd odczytu czujnika przepustnicy, który odłącza sterowanie automatu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]