Auto dobre, ale...
Silnik 2,0 do tego czasu bezawaryjny, nie bierze oleju, dość dynamiczny (bez szaleństw), daje radę, jest w miarę ekonomiczny. Sprawdzona jednostka 2,0 HDI. Znajomy ma w firmie ten sam model z silnikiem 1,5 i porażka - w ciągu roku 4 razy był w serwisie.
Według mnie najgorszym elementem są wycieraczki. Tak spierd... wycieraczek nie widziałem jeszcze w żadnym aucie. Czujnik deszczu kompletna kupa - albo szoruje po suchej szybie, albo w ulewę włącza tryb czasowy. Włącznik mało intuicyjny - machnięcie manetką w dół w większości aut powoduje pojedyncze machnięcie wycieraczek, a tu włącza zjebany tryb auto. Wycieraczki czasowe mają tylko jeden dość szybki bieg gdzie odstęp czasowy pomiędzy machnięciami wynosi około 2 sekundy. Ta część auta to porażka, powoduje to, że 80-90% jazdy gdzie jest konieczność używania wycieraczek włączam je sam ręcznie pojedynczym machnięciem.
Karoseria też kupa - lakier delikatny. Dziecko rzuciło śnieżką i zrobiła się rysa/odprysk. Odpryski powstają jakby samoczynnie, odchodzi lakier w miejscu styku uszczelki drzwiowej z progiem, felgi stalowe rdzewieją.
Auto od nowości ściąga w prawo, serwis tego nie zauważa. Podczas opadów deszczu ze śniegiem pojawia się komunikat "usterka systemu awaryjnego hamowania". W sumie auto dalej jedzie normalnie, ale serwis nie widzi w tym problemu. Ogólnie serwis porażka - nie wiem czy wszystkie czy tylko ten w Kielcach, ale lepiej omijać ich szerokim łukiem - dla nich na przeglądzie zawsze jest wszystko OK.
Interwały pomiędzy wymianami oleju 50000km - robię częściej co 25000km. Według instrukcji wchodzi 5,7l oleju, zaprzyjaźnionemu mechanikowi nie udaje się wepchnąć tam więcej niż 5,3-5,4l, a serwis w cudowny sposób upycha tam 6,2l, przynajmniej na fakturze.
U mnie jest to wół roboczy i daje radę, ogólnie godny polecenia, choć do samej marki (serwisu i obsługi) się już zraziłem i nie kupię żadnego opla. Jeśli jednak miałbym w aucie prywatnym/rodzinnym takie niedogodności to skrytykowałbym go dużo ostrzej.
Wrażenia
4,0
Silnik
ok
4,0
Skrzynia biegów
ok
3,0
Układ jezdny
Auto ściąga w prawo
1,0
Karoseria
słaba
Komfort
5,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w 3 osoby ciasno
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być trochę ciszej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok
4,0
Stosunek jakość/cena
ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie psuje się
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 122KM 90kW
[l/100km]