Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vivaro B Kombi Extra Long H1 2,9t

Elpenor666, 5 lat temu
Silnik 1.6 BiTurbo 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 251 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Vivaro B Kombi Extra Long H1 2,9t 1.6 BiTurbo 140KM 103kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
2,71
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeżeli chodzi o dynamikę na pusto, jest naprawdę rewelacyjnie. Moment obrotowy dostępny od samego dołu. Można pojeździć agresywniej przy relatywnie niewielkim spalaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Ta skrzynia biegów nie powinna istnieć. Nie wiem kto ją projektował, ale powinien zająć się inżynierią z klocków Lego.
Układ elektryczny : Ciągle jakieś pierdoły. Wyskakujące błędy, przepalające się żarówki w dziwnych miejscach. Komedia.
3,0
Całokształt
Mam wrażenie że Opel Vivaro to samochód zrobiony na odpie**dol. Jest bo jest, nie porywa niczym wyjątkowym, a wręcz powiedziałbym że rozczarowuje. Po nowym aucie spodziewałem się czegoś więcej. Ten użytkowany przeze mnie był używany do rozwożenia ludzi do hoteli. Generalnie dawał sobie radę z tym zadaniem, ale moim zdaniem o wiele za dużym kosztem, o czym poniżej.
Wrażenia
3,0
Silnik
1.6 do tak ciężkiego samochodu to jakieś nieporozumienie. Jeżeli chodzi o dynamikę, jest w miarę okej. 2 turbiny dosyć dobrze rozpędzają tego klocka, ale na pusto. Zaznaczam NA PUSTO. Po załadowaniu bagaży i 9 ludzi, wyraźnie niedomaga. Dodatkowo warto zaznaczyć że 1.6 w połączeniu z ciężkim samochodem i dwiema turbinami sprawia że silnik nie jest królem niezawodności i żywotności, o czym świadczy to że dosłownie po 62 tyś km fabryczny silnik się rozpadł. Skandal. Być może dostałem jakiś wadliwy egzemplarz, ale coś takiego w dzisiejszych czasach nie powinno mieć miejsca.
1,0
Skrzynia biegów
To jest jakiś cyrk. Skrzynia biegów po 250 tyś działa jak w starze. Przy 1 i 3 biegu zgrzyt, trzask, jakieś hałasy. Po wbiciu jedynki i ruszeniu, drążek przesuwa się do tyłu. Generalnie nie widziałem jeszcze tak nieprecyzyjnej skrzyni biegów. Wydaje mi się że to wręcz najsłabszy punkt tego samochodu.
3,0
Układ jezdny
Tutaj również bez szału. Zauważyłem że przy każdym samochodzie tego typu, przy kręceniu kierownicą słychać jakieś takie charakterystyczne syczenie, i mi osobiście to przeszkadza. Co jeszcze można o tym powiedzieć? Po prostu jest i działa. Żadnych rewelacji. W miarę precyzyjny jak na busa, ale bmw to to nie jest.
4,0
Karoseria
Jak na opla to i tak dosyć dobrze. W 3 - letnim(!) aucie pierwsze ogniska korozji pojawiają się za kołami. Nie ma narazie tragedii i wiem że Opel z rewelacyjnej blachy to nie słynął, więc na ten moment mogę to zaakceptować. Dodatkowo koroduje blacha pod szyną od przesuwanych drzwi.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj okej. Mam wersję bez wycieraczek na tylnich szybach + czujniki parkowania z tyłu i kamerkę więc z tym nie ma problemu. Można by się przyczepić jedynie że otwierane szyby po bokach kierowcy i pasażera są dosyć małe w porównaniu do całej powierzchni drzwi.
4,0
Ergonomia
Prosto i nudno. Wszystko jest na swoim miejscu, jednak ja nie jestem fanem umiejscowienia charakterystycznego "joysticka" do obsługi radia, za kierownicą. Trzeba pochwalić za całkiem mnogą ilość i wielkość schowków. Fajnie że dostajemy również aż 3 cupholdery z których podczas jazdy tylko 2 są przydatne ogółem, ale tylko jeden dla kierowcy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest jakaś trafiona. Ledwo dmucha, ale cały czas włącza się wentylatory odprowadzający powietrze. W serwisie mówią że "to normalne". Jeżeli tak to zajeb**ście, bo powyżej 30 stopni auto nie daje rady, a ludzie w nim też nie dają rady - bez chłodzenia. Ogrzewanie okej, ale strasznie długo trzeba czekać aż zacznie lecieć ciepłe powietrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
9 osób? Powiedziałbym że 8, bo na środku (między pasażerem a kierowcą) może usiąść tylko ktoś bardzo niski, w ogóle bez nóg, albo dziecko. Jazda w dłużsżą trasę na tym miejscu to żart. I to nieśmieszny. Dodatkowo, drążek zmiany biegów jest tak szeroki że, o ile kierowca nie ma żadnego problemu z lewą nogą to prawe kolano nie będzie istniało po dłuższej trasie gdyż praktycznie cały czas dotyka się nim mocowania drążka. Z tyłu okej. Dosyć duży bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Jest po prostu okej. Silnik słychać wyraźnie, ale bardziej irytuje mnie jakieś ciągłe skrzypenie, stukanie czy pukanie spowodowane tym że plastiki są twarde jak Rambo.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są przesadnie drogie wszak nie jest to jakaś marka premium, lecz o ile nie psują się rzeczy takie jak SILNIK PO 60 TYŚ KM.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę (mimo że to opel) spodziewałem się czegoś o wiele lepszego. Napewno Volkswagen czy Mercedes oferują znacznie więcej w tej kwestii.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pełno jakichś małych pierdół. Przepaliły się kable od prawego reflektora i żeby działał trzeba w niego za**bać. Za każdym razem. Przepalona żarówka od podświetlenia climatronica Wypadające plastiki maskujące zaczepy na suficie Co jakiś czas zapala się awaria kontroli trakcji, po czym gaśnie Radio gubi sygnał i czasami nie łączy z bluetooth z nieznanych mi powodów Podłokietnik kierowcy dawno "zwiędł"
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo w większości jazdy po mieście, wymiana silnika oraz trzykrotna wymiana sprzęgła to trochę za dużo. Po załadowaniu i zrobieniu dłuższej trasy amortyzatory się skończyły.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 BiTurbo 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Vivaro B Kombi Extra Long H1 2,9t