Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1

Eugeniusz Lipiecki, 19 lat temu
Silnik 2.5 CDTI 146KM 107kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 43 tys. km
Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 2.5 CDTI 146KM 107kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
3,38
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Całokształt wynika z ocen powyżej!!!
Wrażenia
3,0
Silnik
Pomału silnik jakby tracił moc. Pomimo jazdy z niewielkim obciążeniem lub bez, auto gorzej przyśpiesza. Chyba zalecana przez producenta wymiana oleju co 30.000 km. powinna być wcześniejsza. Mam zamiar go wymienić (+filtr oleju)po przejechanych od pierwszej wymiany 15 tysiącach, może pomoże. Pozatym nie mam pewności co mi wlali w serwisie OPLA przy pierwszej wymianie???
2,0
Skrzynia biegów
Od 42.000 km. przebiegu zaczęło się: niezbyt precyzyjnie wchodzą biegi, wyczuwa się luz na cięgłach oraz nieprawidłowe zachowanie na 3 i 4 biegu. Po prostu skrzynia wyje, co jest prawdopodobnie związane z uszkodzeniem łożysk i synchronizatora. Jadę do serwisu, zobaczę jak ocenią moje uwagi! Niestety już po gwarancji, więc naprawa na koszt własny.
3,0
Układ jezdny
Nadal bez większych zastrzeżeń. Zdecydowanie za twarda reakcja podwozia przy jeździe z małym obciążeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra...
4,0
Ergonomia
Zauważyłem i mam ślady na prawym kolanie, że przy szybkim wsiadaniu uderzam czasami kolanem o wystający w dolnej lewej części element kokpitu. Mogło by tam być zaokrąglenie zamiast....
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zmian na gorsze........
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdyby nie ten nieszczęsny wystający element kokpitu i brak możliwośći szybkiego wymontowania rozkładanych siedzeń, to byłoby super.
4,0
Wyciszenie
Przy właściwie pracującym silniku i szybkości do 110 km./h. jest w miarę dobrze, pod warunkim, że nie kręcimy obrotów powyżej 3000.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu należy się duży plus, naprawdę auto jest ekonomiczne (na dobrym paliwie). Udawało mi się osiągnąć średnie zużycie w granicach 6,3 l./100 km. Oczywiście na miejscu, przy krótkich przebiegach dziennych jest już nieco gorzej ale i tak nieźle: 8 l./100 km. Wzrasta, gdy jeździ się z większymi przyspieszeniami.
2,0
Stosunek jakość/cena
Źle, źle, źle....po prostu dziś zdecydowanie wybrał bym inne auto. Po prostu po pierwszym hura optymizmie stwierdzam, że w miarę przejechanych kilometrów jest coś nie tak.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zauważyłem i usunąłem: 1/ Klapka od bezpieczników - powypadały zawiasy, więc przykręciłem ją blachowkrętami. 2/ Wypadający z gałki zmiany biegów element z układem obrazującym biegi - przykleiłem klejem, który umożliwia demontaż. 3/ Wypadający chwyt klapy drzwi tylnych - po podgrzaniu zatrzasków i odchyleniu na zewnątrz założyłem i jest ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chałas od skrzyni biegów psuje mi całą przyjemność z jazdy. Świadomość, że będę musiał zabulić za naprawę po 43.000 przebiegu jest nie do zniesienia, tym bardziej, że kupiłem OPLA VIVARO, który był zdecydowanie droższy od swojego odpowiednika RENAULT TRAFIC o prawie 10.000 zł. więc liczyłem na jego lepszą trwałość i jakość.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CDTI 146KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1