Ocena kierowcy - Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1
driver,
14 lat temu
Silnik 2.5 CDTI 146KM 107kW
Rok produkcji 2005
Przebieg:
140 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,00
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: trwałe i naprawdę przyjemnie się prowadzi
4,0
Całokształt
Gdy czytam nie które wypowiedzi ogarnia mnie zdziwienie. Zawieszenie do roboty co 30 kkm? Przez cały okres eksploatacji wymieniłem gumy od stabilizatora i ostatnio gałki a jeżdże po naszych dziurawych drogach. Skrzynia padła po 100 kkm? U mnie żadnych problemów, żadnych szumów jedynie trochę haczy jak silnik zimny ale to od nowości. Może ktoś zmienia biegi jakby cepem młócił... Turbiny padające, wtryski? Jak na razie nie mam z tym żadnych problemów. Odpadające przełączniki? Chyba ktoś kombinerkami przełącza. Oczywiście że samochód nie jest idealny, ale który jest? Ogólnie z poważnych usterek jakie miałem to wysprzęglik i zawór EGR. Reszta to w zasadzie normalna eksploatacja prowadząca do zużycia się części: tarcze przód, łożyska z tyłu, przełącznik kierunków. Nie wiem, może trafiłem wyjątkowo dobry egzemplarz, może inni trafili wyjątkowo słaby, a może Ci kierowcy co tak narzekają to jeżdżą jak taczkami (jak dbasz tak masz), albo to jacyś malkontenci nadużywający słów \"totalna tragedia\" albo mają auta z kręconymi licznikami... Ja mam swoje vivaro od nowości, jeżdże nim osobiście i naprawdę ciężko mi złe słowo powiedzieć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny, ale ma słaby dół. Zaczyna dobrze jechać powyżej 2 tys obrotów. Kulturą pracy nie zachwyca. Przy utrzymywaniu właściwych obrotów nieźle wymiata.
4,0
Skrzynia biegów
Lubi haczyć na zimno, zwłaszcza przy zmianie z 2 na 3. Na ciepło jest dużo lepiej. 6 bieg to świetna sprawa, przy prędkości 130 km/h silnik ma 2400 obrotów. Można go rozbujać nawet do 190 km/h
4,0
Układ jezdny
Naprawdę w porządku, daje wyczucie prowadzenia po zakrętach. Sam komfort też jest akceptowalny jak na busa, tył również dobrze połyka nierówności - nie podskakuje.
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu super!
4,0
Ergonomia
o wiele lepiej niż stare Vito, można spokojnie zrobić 1000 km na raz
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie grzeje, w lecie studzi, o czym tu więcej pisać?
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ze względu na to że z przodu jest ławka na 2 osoby + fotel kierowcy, samochód pozostaje 1-osobowy na długie trasy oraz 3-osobowy ale wyłącznie na krótkie.
4,0
Wyciszenie
o niebo lepiej niż stare Vito, przy 130 km/h można normalnie rozmawiać co w Vito było nie możliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę że podobnie jak wszędzie, pali około 8 l/100. Psuje się jak każdy inny, a części kosztuję podobnie do innych
4,0
Stosunek jakość/cena
zasłużone 4
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówka w podświetleniu deski rozdzielczej, przełącznik kierunków, zaśniedziały kabel od akumulatora, gumy w zawieszeniu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawór EGR, wysprzęglik
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CDTI 146KM 107kW
[l/100km]