Zawieszenie
: Łączniki stabilizatora, no i może tuleje pływające. jedyne co mi się nasuwa.
5,0
Całokształt
Samochód naprawdę godny polecenia. Fajnie się prowadzi, solidnie wykonany z bardzo dobrych materiałów, bardzo wygodny
Wrażenia
4,0
Silnik
Wbrew obiegowej opinii silnik niezawodny. Przebieg ok 400 tyś km i z pompą się nic nie działo. Kilku znajomych ma auta z tym motorem i potwierdzają moją opinie. Ogólnie silnik niezniszczalny. Kultura pracy nie jest taka jak w 1,9 TDI :) ale nie można narzekać. Na pompę mogą narzekać Ci którzy nie potrafią dbać o auto lub non stop świeci się rezerwa :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niestety trochę za delikatna. Prawie na granicy wytrzymałości momentu obrotowego z czego może paść łożysko z którego wypadnie kulka która wpadnie pod tryb i zrobi dziurkę :) a auto i tak dojedzie o własnych siłach do mechanika :)
5,0
Układ jezdny
Jedyna bolączka przedniego zawieszenia to łączniki stabilizatora, lepiej kupić lepsze np. Lamf...
5,0
Karoseria
To nie jest Opel z lat 80 czy 90. Jaka rdza? Nie ma prawa jej być. Blacha lepiej zabezpieczona niż w BMW czy Mercedesie nie wspomnę o Audi czy VW :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, w czym pomagały seryjne czujniki które w Vectrze jeżeli są z tyłu to w standardzie są i z przodu.
5,0
Ergonomia
Moim zdaniem fajna. Dźwigienki kierunkowskazów i wycieraczek które zawsze są w tej samej pozycji bardzo fajna sprawa. Wada jest przełącznik otwierania szyb przy kierowcy, męczące przełączanie tył-przód
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik dwustrefowy... bajka + podgrzewana skóra w zimie...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość obszerny. Przy wzroście prawie 190cm jest sporo miejsca. Fotele regulowane w wielu płaszczyznach.
5,0
Wyciszenie
Na przyzwoitym poziomie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,2DTI a jak ktoś chce może zejść nawet do 4,6L w trasie :) Dwumasa u mnie wymieniona przy 360tyś km nie przez jej uszkodzenie lecz przy okazji wymiany skrzyni. Które nowsze i "lepsze" auto tyle wytrzyma. Brak DPF, klap wirowych, Common rail, wtryskiwaczy z forda :) i innych ekologicznych udziwnień (po za EGR) , Turbo nie wymieniane i dalej jeździ i nie leje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co lepszego i solidniejszego?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem z tym kłopotów, tylko eksploatacyjne elementy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważniejsza usterka to skrzynia biegów w której padło łożysko.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]