Układ hamulcowy
: Bardzo skuteczny układ hamulcowy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Problem z wyłączeniem radia.
Inne
: Przewód od intercoolera
4,0
Całokształt
Samochód godny polecenia. Przestronny, dynamiczny a przy tym w miarę ekonomiczny, jeśli kierowca nauczy się odpowiednio operować gazem. Plusem jest duży foremny bagażnik 500L. Kanapa składana, otwór na narty za podłokietnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny, wysoki moment obrotowy dostępny od 1750 obr/min. Pompa wtryskowa dosyć głośna na biegu jałowym. Silnik długo się nagrzewa, zwłaszcza zimą. Ten motor bardzo dobry na autostradę.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dobrze zestrojona. Skok lewarka dosyć krótki. Sporadycznie zdarza się problem z wrzuceniem biegu. Być może sześciobiegowa skrzynia mogłaby wpłynąć na oszczędność w trakcie jazdy po autostradzie, ale przełożenia w tej 5cio biegowej też nie powodują nadmiernego zużycia ON.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to samochód sportowy, niemniej jednak w normalnej eksploatacji dobrze i pewnie się prowadzi. Skuteczne hamulce.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu fatalna przez szeroki słupek i wysoko podniesioną klapę bagażnika. Bez asystenta parkowania ciężko by było manewrować i wyczuć odległość.
4,0
Ergonomia
Na konsoli środkowej dość dużo przycisków, ale po kilku chwilach osoba, która miała styczność z jakimkolwiek urządzeniem opanuje wszystkie opcje bez problemu. Kierunkowskazy wymagają przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze chłodzi i ogrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Z tyłu przy kierowcy ok 1,80 m pozostaje dużo miejsca. Fotele komfortowe.
4,0
Wyciszenie
Nie zauważyłem jakichś nadmiernie uciążliwych dźwięków, szumów itp czyli dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy ekonomicznym, płynnym stylu jazdy bardzo niskie. W mieście przemieszczając się bez stania w korkach do 7,5 l/100 km według wskazania komputera pokładowego. Minimalne spalanie osiągnąłem na trasie z Krakowa do Łodzi około 4,4 l/100 km na tempomacie przy prędkości około 100 km/h właściwie pustej drodze. W korkach i ciągłym staniu w mieście do 10l/100km. Serwis dosyć drogi, dlatego większość czynności staram się wykonywać we własnym zakresie lub u prywatnego mechanika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na podstawie mojego egzemplarza mogę polecić ten model Opla. Raz na zawsze pozbyto się problemu korozji. Jeśli dbamy o samochód powinien długo posłużyć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam problem z wyłączaniem radia. Wcześniej wyłączało się w momencie wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki. Tempomat niekiedy nie reaguje na wciśnięcie przycisków. Przeważnie po ponownym rozruchu silnika problem znika. Teraz muszę sam wyłączać pokrętłem, niejednokrotnie kilka prób. Przy przebiegu około 142tyś km skorodował tłumik końcowy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękł przewód od intercoolera przy przebiegu około 135 tyś km. Zawieszenie z tyłu wymieniane przy około 100 tyś km. Z przodu przy 120 tyś km. Trudno mówić czy zawieszenie trwałe, bo nie udało się uniknąć wpadnięcia w jamy na drogach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]