Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Sedan

Bart, 14 lat temu
Silnik 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 150 tys. km
Opel Vectra C Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Taka duza pojemnosc, a pali tak niewiele:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Szybko wybijające się tuleje i inne
Inne : Napęd CD i zmieniarka bardzo wybredne w doborze czytanych płyt.
4,0
Całokształt
Udany samochod z drobnymi wadami - naprawdę daje się lubic, podrozowanie nim to przyjemnosc.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na nie najmłodszą już jednostkę, jaką jest 2.2 DTI, kultura pracy na bardzo wysokim poziomie. Z zewnątrz co prawda slychac wyraznie, ze mamy do czynienia z dieslem (choc w porownaniu do TDI od VW jest niezle), jednak we wnetrzu jednostka jest bardzo dobrze wyciszona - 110 km/h, piaty bieg i slychac praktycznie tylko radio i odglos toczenia opon. Niezly moment obrotowy gwarantuje sprawne wyprzedzanie bez niepotrzebnych redukcji. Chociaz moglby byc ciut mocniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze. Biegi wchodzą lekko, skok lewarka nie jest przesadnie długi. Na trasie brakuje troche 6. biegu.
5,0
Układ jezdny
Dosc skomplikowane zawieszenie Vectry gwarantuje rewelacyjne trzymanie sie drogi. Gwaltowny manewr typu "test łosia" nawet przy 80 km/h nie robi na tym aucie specjalnego wrazenia. Spora w tym zasluga ESP, wiadomo, ale kierowca ma swiadomosc pelnej kontroli nad pojazdem. Przekladnia kierownicza pracuje z odpowiednim oporem, daje dobre czucie jezdni.
Komfort
3,0
Widoczność
O ile do przodu i na boki jest dobrze, o tyle do tyłu spoglada się już srednio. Cofanie przede wszystkim na lusterkach, choc jak się mocno wykrecic do tylu, da sie i patrzac przez plecy ;)
4,0
Ergonomia
Wszystkie przelaczniki pod ręką, sprytna centralka sterujaca elektryka szyb i drzwi po stronie kierowcy. Sporo funkcjonalnych schowkow. Tylko ja się pytam - dlaczego w moim egzemplarzu z przodu nie ma gniazda zapalniczki?! Az mnie trafia, jak musze sie obracac i wkladac wtyczke do gniazka przy nawiewie na tylna kanape... Kabel od navi wisi wtedy w powietrzu przez cala dlugosc kabiny.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic bardzo sprawnie radzi sobie ze schladzaniem powietrza, niestety, na ciepełko zimą musimy czekać moim zdaniem za długo.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I w tym miejscu dochodzimy do największej bolączki tego auta. Ludzie, piszecie ze w Vectrze jest duzo miejsca? Bzdury! Jest po prostu ciasno. O ile kierowca nie ma problemu z zajeciem wygodnej pozycji, a to dzieki pelnemu zakresowi regulacji foteli i kierownicy, o tyle pasazerowie maja juz przekichane. Pasazer z przodu non stop zastanawia sie, jak ulozyc nogi zeby nie tluc nimi o rozbudowana, wystajaca w jego strone deske rozdzielcza. Pasazerowie z tylu na glowy nie powinni narzekac, ale z nogami to juz gorzej. Miejsca na nie jest tyle, co ciasnawym kompakcie. Czegos takiego w aucie klasy sredniej byc nie powinno... Mowie tu o sedanie, kombi i Signum maja wiekszy rozstaw osi - tam jest juz lepiej.
5,0
Wyciszenie
Tytaj rewelacja. Silnika podczas jazdny w trasie przy rozsadnych prednosciach praktycznie nie slychac, powietrze owiewajace auto nie szumi nadmiernie, audio gra bardzo dobrze. Dzieki temu uszy kierowcy i pasazerow w Vectrze naprawdę nie mają najgorzej;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Taka pojemność i takie spalanie (wartosci pokazywanie przez komputer) - rewelacja. Bo czy 7,4 litra zimą w miescie przy spokojnym przemieszczaniu sie to duzo? Latem w miescie nie goniac od swiatel do swiatel spokojnie mozna zejsc do 6 - 6,3 litra. Trasa - 550 km do Pragi nocą, predkosc nie przekraczajaca 100 - 110 km/h, 5 osob na pokladzie i pelen bagaznik. Komputer pokazal 4,9 litra na 100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanszy od VW, drozszy od Forda... Moim zdaniem stosunek jakości do ceny jest adekwatny, za stosunowo nieduze pieniadze otrzymujmy oszczedna i szybką limuzyne, która w czarnym kolorze i pakiecie Elegance do tego prezentuje się bardzo dystyngowanie ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie jest bezproblemowo, tylko zawieszenie mogłoby być bardziej wytrzymałe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co nic się nie dzieje. I oby tak zostało:)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Sedan 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Sedan