Samochód duży, przestronny i wygony. Jednak górę bierze obawa nad uszkodzeniem pompy wtryskowej której naprawa (jeśli ktoś się podejmie) może kosztować połowę wartości samochodu. Silnik jest zbyt słaby do tej masy samochodu. Denerwują drobne usterki (pękające uszczelki drzwi, pękające plastiki). Koszty utrzymania są podobne do innych samochodów tego segmentu. Minusem jest też zawieszenie, szczególnie tylne przez które można zniszczyć opony.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik to była przyczyna sprzedaży tego samochodu (jeździłem nim 3 lata). Po pierwsze jest za słaby na tak duży samochód. Wyprzedzanie z obciążeniem sprawia duży problem. Niestety jest też dość głośny szczególnie przy dużych prędkościach. Największy jego plus to spalanie. W trasie spala 5 litrów ropy co jest według mnie rewelacyjnym wynikiem. Przy silniku warto dodać rzecz najważniejszą...pompa wtryskowa. W przypadku awarii koszty są ogromne (od 2500 do 4000 zł).
3,0
Skrzynia biegów
Nie ma tragedii, ale biegi nie wchodzą leciutko jak w innych samochodach.
3,0
Układ jezdny
Samochód dobrze się prowadzi nawet w ciasnych zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wolno się grzeje w chłodne dni, podobno ten typ tak ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To plus tego samochodu. Kierowca i pasażerowie mogą podróżować długie odcinki w bardzo wygodnych warunkach.
3,0
Wyciszenie
Średnio, szczególnie przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo, że to Opel wcale koszty utrzymania nie są niskie. Części do opla te z górnej półki mają takie same ceny jak np. volkswagen. Jest dużo zamienników ale marnej jakości.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo drobnych usterek. Pękające uszczelki drzwi, słabej jakości plastiki.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]