Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Sedan

Tomasz, 2 lata temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pancerna jednostka, zwłaszcza w tej wersji.
Karoseria : Jest dużo lepiej niż np. u dobrego w tym temacie Citroena C5.
Układ elektryczny : Słyszałem, że czasami potrafi zapalić się jakaś lampka i wskazywać niesłusznie błąd. Tymczasem u mnie to nigdy nie występowało.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak. Jedynie może warto wspomnieć o konieczności regularnego czyszczenia EGRa jeśli jeździ się krótkie dystanse.
5,0
Całokształt
Najlepszy w swojej klasie. Bardzo solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Bardzo niska awaryjność, tanie i bardzo dobrze dostępne części, naprawa tania - także ze względu na prostą konstrukcję. Wysoki komfort i bezpieczeństwo. Ponadprzeciętna stabilność, b.dobre prowawdzenie. Poza tym prezentuje się ponadczasowo ze swoim klasycznym wyglądem, a jednocześnie elegancją.
Wrażenia
5,0
Silnik
Totalnie bezawaryjny, a jednocześnie mocny i oszczędny. Żadnego falowania obrotów, nie bierze oleju, bardzo dobry moment obrotowy. Jedynie trochę terkocze, ale to diesel, natomiast w środku jest dobrze wyciszony i tego nie słychać.
4,0
Skrzynia biegów
Zero awarii, jakichkolwiek problemów. Trochę mniej precyzyjna niż w moim poprzednim aucie japońskim. Wystarczy na czas zmieniać olej i spokój na bardzo długo!
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi. Ale nie jest to prowadzenie sportowe. Więc miłośników aut sportowych rozczaruje. Niemniej jednak jest to doskonały kompromis pomiędzy komfortem a precyzją prowadzenia.
5,0
Karoseria
Tutaj trzeba przyznać, że to jest "mistrzostwo świata"! Sąsiad miał poprzednią generację i miał problemy. Natomiast Vectra C jest perfekcyjnie zabezpieczona antykorozyjnie. Podobno Insignia pierwszej generacji również. W Vectrze jest tylko jeden słaby punkt - wada fabryczna: odprysk lakieru w punkcie na klapie bagażnika - ale to powierzchowna sprawa i łatwo to można zabezpieczyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobrze. Jedynie brak wycieraczki szyby tylnej(w sedanie) trochę pogarsza sprawę. Poza tym jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Obsługa wszystkiego na pokładzie bardzo intuicyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest zaskakująco dobrze. Obawiałem się, że będzie wolno nagrzewać kabinę, a tu tak pozytywnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żona(jest drobnej budowy) z dwójką dzieciaków w fotelikach mieści się z tyłu, choć np. w Citroenie C5 było ok.2 cm szerzej. Dla kierowcy i pasażera z przodu miejsca jest bardzo dużo.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Porównując do konkurencji np. z Czech czy Japonii - wyraźna różnica na korzyść Opla. Wtedy jeszcze nie oszczędzali na materiałach wygłuszeniowych, tak jak to mam miejsce obecnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tanie w utrzymaniu - prawie nie ma usterek, zero awarii, serwis tani, części tanie, robocizna tania, mały stopień skomplikowania = łatwość naprawy, dostęp do różnych elementów wzorowy. To jeden z najmocniejszych punktów tego auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja - ze względu na koszty utrzymania przy jednocześnie dobrym wyposażeniu, komforcie, wielkości auta. Materiały dobrej jakości i bardzo dobrze spasowane - jedynie czasem skrzypi...fotel kierowcy. Solidnie wykonana fura za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 150 tys. drobna naprawa silniczka wycieraczki. Przy 175 tys. wymiana czujnika ABS. Raz na 150 tys.regeneracja EGRa i od czasu do czasu czyszczenie, bo raz mi się zawiesił - po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem minął, ale to był sygnał do czyszczenia/regeneracji. Jakiś pasek w układzie klimatyzacji do wymiany przy ok.160 tys. Na desce rozdzielczej nie ma wyskakujących dziwnych/fałszywych komunikatów. Elektronika nie daje się we znaki, nawet w wilgotne dni.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic! Przez 5 lat żadnej awarii. Co prawda mało jeżdżę, ale nigdy nie stanąłem w trasie na wakacje czy na majówkę, czy gdziekolwiek. Z tym silnikiem oraz jego osprzętem, w połączeniu z dobrym serwisem robionym na czas(najlepiej wcześniej niż producent zaleca) nic nie grozi. Co więcej - auto nie jest w kręgu zainteresowań młodzieży sportowej, więc nie ma ryzyka, że kupi się samochód katowany na zakrętach czy torze.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Sedan