Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Sedan

bob.rick1@wp.pl, 17 lat temu
Silnik 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Vectra C Sedan 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : czujesz jakby paliwo było wtryskiwane prosto w Twoje żyły (to nie moje słowa, przeczytane w jakimś piśmie motoryzacyjnym, ale zgadzam się z nimi)
5,0
Całokształt
Wygodne, ciche auto z bardzo żwawym silnikiem, który potrafi dostarczać emocji. Optymalna pojemnośc + wtrysk bezpośredni = duża radość z jazdy. Nadwozie jak to Vectra, ale ten silnik... Ekonomiczny nie jest, ale jeśli Cie stać to jest o niebo lepszy od 2.0 Turbo, a przy tym rozrząd chodzi na łańcuchu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak ktoś lubi benzynowe silniki bez turbiny, to jest to najlepszy wybór. Oczywiście trzeba go czasem wkręcać na obroty, ale odwdzięcza się wtedy wspaniałym wciskaniem w fotel. Jeśli chodzi o elastyczność to diesel to to nie jest, ale mocy mu nie brakuje. Kultura pracy na najwyższym poziomie, na niskich obortach praktycznie niesłyszalny, przy pociągnięciu do 5-6 tys. fantastycznie gwiżdże. Wtrysk bezpośredni robi swoje - duża radośc z jazdy, a przy tym nie ma mowy o znienawidzonej przeze mnie dziurze turbinowej paskudnie odczuwlaniej w porównywalnym 1,9 CDTI. Moc rozwija bardzo równomiernie i spokojnie odstawia taki sam samochód z ww dieslem.
5,0
Skrzynia biegów
Ten kto wymyślił 6-ty bieg był geniuszem! Na trasie jest po prostu nieoceniony, jedziesz 140 i nie słyszysz silnika. Biegi czasem lekko haczą, ale nie jest to taki problemem jak we wcześniejszych skrzyniach Opla (jeżdżę samochodami tej marki od wielu lat), a nawet dodaje charakteru.
4,0
Układ jezdny
W zasadzie należy się "piątka", ale w mojej wersji nie mogę odłączyć ESP, a czasem by się chciało. Poza tym na rodzinne długie podróże po polskich drogach zawieszenie jest trochę za twarde. Natomiast zakręty i duże ronda samemu pokonuje się z radością, wymienione wcześniej ESP skutecznie eliminuje zaskakującą podsterowność, którą pamiętam z wcześniejszego modelu (vectra C przed liftingiem)
Komfort
5,0
Widoczność
Mam nadwozie typu liftback, więc ślepa strefa tylnego słupka znana z sedana jest skutecznie wyeliminowana. Przy opuszczonym maksymalnie fotelu nie widać czubka auta, ale przecież po to jest regulowny fotel żeby go sobie podnieść - mnie to nie przeszkadza:-)
5,0
Ergonomia
Wszytsko w zasięgu ręki, a większość bez odrywania rąk od kierownicy. Na kierownicy i dżwigniach kierunkowskazów jest dostęp do wszystkiego co niezbędne; radio, komputer, tempomat. Niektórzy narzekają na drażniące dżwigienki kierunkowskazów i wycieraczek, które zawsze pozostają w tej samej pozycji - a mnie się to rozwiązanie bardzo podoba, poza tym przełącza się je z charakterystycznym kliknięciem + dodatkowo jest sygnalizacja na tablicy wskaźników. (wycieraczek nie używam, same wiedzą;-)). Dyskusyjna jest obsługa klimatyzacji, ale z mojego punktu widzenia wymaga tylko przeczytania krótkiego fragmentu instrukcji, by potem już wszystko obsługiwać intuicyjnie - to naprawdę jest logiczne. Jedyny minus do tej piątki do obsługa oświetlenia wnętrza, guzików jest przy lampce trzy i prawie nigdy w czasie jazdy nie da się trafić w ten właściwy. Warto doinwestować w lepsze niż standardowe fotele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak w zimie, nie miałem jeszcze okazji, ale w lecie klimatyzacja potrzebuje trochę czasu w upalne słoneczne dni - kwestia dużych szyb przedniej i tylnej. Natomiast w dłuższych trasach dobrze utrzymuje zadaną temperturę. Duży plus za nawiewy na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwie osoby dorosłe, dwójka dzieci, trzytygodniowe wakcje i wszystko się zmieściło, nawet piłka, mimo że nie jest to kombi. I wcale nie trzeba było nic kłaść na tylnej pólce.
5,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej silnik o wysokiej kulturze pracy + bardzo dobre materiały wygłuszające + opływowa sylwetka z mała powierzchnią czołową. To wszystko sprawia, że nawet przy prędkościach 170-180 km/h można spokojnie rozmawiać (sprawdzane na Niemieckich autostradach). Jeżdżę naprawdę dużo i przebiegi rzędu 600 km dziennie nie męczą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o naprawy to jeszcze nie wiem nic, bo nic się nie zepsuło. Przegląd standardowo jak to u Opla nie najtaniej, ale też nie najdrożej na świecie. Natomiast jeśli chodzi o zuzycie paliwa.... Da się zejść poniżej 9l/100km, nawet poniżej 8-miu, ale trzeba jechać tak, że nie ma sensu kupować auta z takim silnikiem. Jak ktoś lubi tak spokojnie to 1,6 mu wystarczy jest dużo tanszy w zakupie. Natomiast jak ktos chce jeździć szybko i tanio, a nie przeszkadza mu hałas i turbina niech wybierze diesla, ja na pewno nie!;-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą samą niemal cenę można kupić 150-cio konnego diesla, jak ktoś lubi bo ja nie... Ale w zakresie wyposażenia ma prawie wszystko (skóry też nie lubię). Natomiast w porównaniu radości z jazdy to dla mnie mógłby byc nawet o kilka tysięcy droższy od "ropniaka".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za młody na awarie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 ECOTEC 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Sedan 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,6
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Sedan