Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Sedan

Piotr, 19 lat temu
Silnik 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 25 tys. km
Opel Vectra C Sedan 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W sumie poza drobiazgami bez decydującego znaczenia dla mnie wystawiam wysoka ocenę. Jeździłem na testach Toyotą Avensis, Renault Laguną, Nissanem Primerą, Fordem Mondeo, Citroenem C5, Skodą Octavią I oraz Peugeotem 307SW. Po dokładnej analizie kosztów, przyjemności z jazdy, wyglądu, wyposażenia i możliwości drogowych musiałem zainteresować się innym autem (niektórymi byłem wręcz rozczarowany, np. Primera-jakość i hałaśliwość, Mondeo-jakość obić tapicerskich, Toyota-osiągi i przyjemność z jazdy). Nie brałem Vectry pod uwagę, ale po pierwszej jeździe i zapoznaniu się z wyposażeniem w mojej opinii okazała się najlepsza, no i rankingi niezawodności pokazują, że ten opel to już nie ten sam kiepski opel co wcześniej, czego nie można powiedzieć np. o np. coraz bardziej awaryjnej Toyocie...(opinie użytkowników).
Wrażenia
5,0
Silnik
Wyczuwalna turbodziura, także z dodatkowym modułem mocy V-Tech, ale przy odrobinie wprawy (to mój pierwszy diesel) można to zminimalizować i jeździ się super. 335 Nm w szerokim zakresie pozwala na szybkie wyprzedzanie i konkretne odejście na dłuższych odcinkach bez kopcenia. Jakkolwiek faktem jest że podawana przez Opla charakterystyka silnika 2.2 z Maks. momentem w przedziale 1500-3000 jest naciągana, realia to 2000-2800 i nie zawsze tyle jest momentu ile podają (znajomy ma Signum z tym silnikiem i ledwo osiąga fabryczne dane w wąskim zakresie) natomiast u mnie był spory bonus od fabryki (135 KM / 300 Nm), ale i tak we wspomnianym wyższym zakresie (wyniki z hamowni z modułem 8 programów i bez modułu). Założenie modułu z wybraniem optymalnego programu zwiększyło co prawda nieznacznie paramatry wyjściowe ale zdecydowanie poprawiło przebieg krzywej momentu i jest od razu lepiej, tym bardziej że moduł uruchamiany jest natychmiast wg potrzeby kierowcy (50% nacisku na pedał gazu).
4,0
Skrzynia biegów
Krótki drążek jest OK, przy bardzo szybkiej jeździe wymaga uwagi, generalnie pracuje prawidłowo, biegi wchodzą płynie, jakkolwiek niekiedy słychać specyficzny dżwięk odbijającej się dźwigni (nie mylić z nieprawidłowym zazębianiem) - taki jej urok.
5,0
Układ jezdny
Auto ma ESP Plus (3 koła nie jedno), ale i bez niego jeździ bardzo dobrze, kierowca spokojny, normalny i średnio szybki nigdy nie będzie musiał się obawiać że auto go w tym względzie zawiedzie. Reasumując jeździ jak po szynach, bardzo dobry układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu trzeba się przyzwyczaić i opanować sztukę cofania i jest OK. W końcu auto ma 4,59m. Wielu na pewno pomocne będą czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Typowe niemieckie auto, gdzie wszystko jest czytelne i na swoim miejscu. plus za gumowane pokrętła, obsługa intuicyjna. Minus to obsługa automatycznej dwusterfowej klimy (jeśli się jej akurat używa), wymaga przyzwyczajenia i niestety przykuwa zbyt wiele uwagi. To chyba cena za większą ilość jej funkcji niż w innych automatach (czujnik jakości powietrza, automatyczny nawiew także bez klimy itp). Tuner mógłby być też lepszej jakości, zmieniarka CD i magnetofon - OK. Bardzo dobre kierunkowskazy. W sumie reszta jest OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy rozsądnych nastawach z klimą super, choć przydałaby się możliwość nastawianie temperatury co 0,5 stopnia. Bez też bardzo dobrze, tym bardziej jak raz na jakiś czas, szczególnie zimą wytrze się dobrym płynem szyby od środka (żadnym antyroszeniowym). Praca wentylacji cicha. Plus za sterowaną oddzielnie wentylację na tylne fotele w środkowym tunelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemu, wygoda siedziska zależy od zakupionej wersji (różne głebokości foteli), z tyłu również dla osób do 190cm (nie uderzają głową o sufit). W sumie bardzo wygodnie z tyłu dla 2 osób, dobre wyprofilowanie siedzeń na dłuższą jazdę i dla 3 osób na krótsze dystanse (po prostu klasa średnia).
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla bardzo dobre, podwójne uszczelki w drzwiach, dobre wyciszenie komory silnika, tak jak w gazetowych testach. Cichszy zdecydowanie od Primery i zauważalnie od Mondeo. Co ciekawe powyżej 140 km/h dużo cichszy niż wiele benzyn :) Minus to fabryczne opony letnie Bridgestone Turanza - tragedia, psują cały urok. Przy 60-80 słychać tylko je i to dotkliwie. Zmianiłem je na Nokian NRHi i jest o klasę lepiej i taniej, prowadzenie super. Na zimę Semperit Sport Grip i jest jeszcze lepiej - mógłbym na nich jeździć cały rok :) cisza i komfort w dobrej cenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z modułem i bez niego to samo. Mniej niż podaje producent (8,9 /miasto) Wystarcz mi maks. 8,0 litra zimą i trochę mniej latem. Stosuję tylko ON Extra Shella lub BP ultimate diesel oraz magnetyzery. Na trasie w kraju 6,5 litra bez problemu. Autostrady więcej... :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być trochę taniej, ale auto jest w sumie przede wszystkim solidnie złożone i bardzo dobrze wyposażone. A to na naszych drogach jest najważniejsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
lekko pocierają mi tylne hamulce na zimno przy małej prędkości (po 20kkm), poza tym OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co również brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 ECOTEC 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Sedan 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,6
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Sedan