Udany produkt Opla, co przy posiadanej przeze mnie wersji silnikowej i wyposażeniu dość bogatym (skóra, ksenony itp.) sprawia, że po wielu kilometrach pokonywanym ropniakiem odpoczywam w czasie jazdy tym samochodem.
Wrażenia
5,0
Silnik
wysoka kultura pracy, cichy, elastyczny motor. Zapewnia pełen zakres potrzebnej dynamiki, wyprzedzanie nie stanowi problemu. Umiarkowanie spalanie - od 8,5 litra przy spokojnej jeździe poza miastem, poprzez 9,0 litrów na autostradzie przy dość dużych prędkościach, do ok. 10 litrów w mieście. Jak na razie bez awarii.
4,0
Skrzynia biegów
6-cio stopniowy mechanizm, przy dokładnym operowaniu nie sprawia problemów, jednak czasami haczy przy szybkiej zmianie biegów. Ogólna ocena pozytywna.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie dopracowane i komfortowe, trochę za twarde na nasze polskie drogi, ale nie na nie zostało skonstruowane. W szybkiej jeździe na zakrętach i na prostych odcinkach po drogach szerszych niż jeden pas sprawdza się perfekcyjnie. Twarde jak na polskie drogi zawieszenie, ale nie na nie było konstruowane.
Przy przebiegu ok. 25 tys km wymieniono tylne amortyzatory (?) ze względu na występujące stuki, a po okresie gwarancji (przebieg ok. 37 tys. km) przednie łożysko, co finansowo było bolesne.
Komfort
4,0
Widoczność
z powodu wysoko usadowionej krawędzi bagażnika przydatne są czujniki cofania, jednak po wyczuciu gabarytów samochodu można się i bez nich obejść. Z przodu nie ma problemów.
5,0
Ergonomia
komfortowe wnętrze, twardo wyprofilowane siedzenia z wentylacja siedzisk sprawiają, że przy dłuższych trasach nie czuje się zmęczenia. dobry komfort podróżowania na tylnych siedzeniach. Obsługa poszczególnych funkcji bez większego problemu. Przyzwyczajenia wymaga specyfika (dżojstikowa) obsługi wycieraczek i migaczy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo wydajnie i kulturalnie pracująca klimatyzacja wraz z system nadmuchu i ogrzewania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sporej wielkości samochód, a więc i na brak miejsca tak z przodu, jak i z tyłu nie narzekam. Mankamentem jest mała ilość schowków, a przedni jest relatywnie płaski, więc ma ograniczoną pojemność.
3,0
Wyciszenie
Wysoka kultura jazdy i wyciszenia kabiny bez względu na prędkość powoduje, że nie trzeba zgłaśniać muzyki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w porównanie do poprzedniego mojego samochodu (Volvo) koszty utrzymania i serwisu tak o połowę niższe. Cena nowego samochodu w pełnej wersji, którą posiadam jest wysoka, dlatego samochód został kupiony jako roczny. Oprócz paru drobnych usterek jeździ bez awarii, serwisowany w autoryzowanym serwisie o dobrym poziomie obsługi. Nie jest zbyt chodliwy wśród rodzimych złodziei (duży plus), więc można go spokojnie zostawić np.pod supermarketem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak już wspomniałem - cena nowego z tym wyposażeniem jest relatywnie wysoka, jednak konkurencyjna w odniesieniu do innych niemieckich marek. Duży 500 litrowy bagażnik o regularnych kształtach powoduje, że można jechać spokojnie na urlop w 4 osoby.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już napisałem, nie mam w tej kwestii zastrzeżeń. Nic nie trzeszczy, co świadczy o dobrym wykończeniu samochodu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miękki lakier - trzeba uważać na uszkodzenia mechaniczne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
[l/100km]