Dobre, solidne i całkiem dynamiczne auto. Zaskakujący jest fakt, ze nie bierze prawie oleju, co w Ecotecu jest dość niespotykane. Jeżdżąc ze zmianami biegów przy 3000 rpm można nie dolewać nic przy wymianie oleju co 15 tys km. Kręcąc obroty wyżej i przy dynamicznej jeździe trzeba dolać ok. 0,5l na tym dystansie. Jest naprawdę dobrze. Niektórzy dolewają wiadrami w tych silnikach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mógłby być cichszy jak na klasę średnią. Dobrze trzyma wolne obroty, nie skaczą. Problem był z kołami faz rozrządu. Warczały przy małym przebiegu.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Trochę haczy z 2 na 3.
4,0
Układ jezdny
Dobry komfort, ale mógłby być sztywniejszy.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo trzyma temperaturę wewnątrz kabiny. Trzeba korygować. Podobnie było w Astrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Za głośna przy wyższych obrotach
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie bez oszczędzania 7-7.5 litra. Miasto 9-10 litrów przy średniej prędkości 30 km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje. Jedynie warczące koła zmiennych faz rozrządu do wymiany przy przebiegu 50tys.km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]