Jest nieźle ale boję sie że elektronika nie jest najmocniejszą stroną tego modelu. Dziwi mnie też że opel nie oferuje silnika 2.0 136 KM znanego z innnych modeli (Omega, Vectra B). Ogólnie niezły samochód ale ma problemy wieku dziecięcego. Wykończenie dobre, wyposażenie OK, silnik 1.8 lekko za słaby i to ten powinien być jako podstawowy. Ogólnie 3,75/5
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie jest najgorzej, ale te 10 hp wiecej nie byłoby złe (132 zamiast 122). Jak każdy 1.8 troche za słaby na ten samochód zwłaszcza w wersji ELEGANCE (50 kg wiecej wg instrukcji). 2.0 i 150 HP byłoby dobre na początek. Z moich obserwacji wynika że silnik lubi średni zakres obrotów (3500-5500), poniżej słabo sie zbiera (do 3000) powyżej (>5800) ma dość, a pozatym ogranicznik obrotów działa zbyt nerwowo (max to 6400 a tak czuć wczesniej ze silnik ma dość - dziwne zachowanie jak na silnik 16V). 3,25 / 5
4,0
Skrzynia biegów
Ujdzie. Przydałby sie 6ty bieg na trase. Czasem przy szybki przełączaniu trudno odróżnić 1 od 3. 3,75 / 5
4,0
Układ jezdny
Nieźle. Pewne prowadzenie i dobrze tłumi nierówności. 4,0 / 5
Komfort
3,0
Widoczność
Tak sobie. Słaba widoczność do tyłu. Do przodu nieźle. 3,5 / 5
4,0
Ergonomia
Dobrze poza 2ma rzeczami - regulacja klimatyzacji automatycznej - przez menu ekranowe oraz obsługa kierunkowskazów
3,75 / 5
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość wydajna wentylacja, szybko sie nagrzewa jednak ciężko jeździć bez klimy - latem zbyt gorąco, zimą i jesienią szyby parują :/. Powiedzmy - 3,5 / 5
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie narzekam. Dla 5 osób średniego wzrostu (178) OK. Z tyłu zdecydowanie lepsza pozycja niż VW Passat (bardziej płaska kanapa w Oplu) 4,25 / 5
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle. Przy niższych prędkościach cicho. Jedynie w niskim i średnim zakresie obrotów silnik ma drażniący dźwięk mimo ze jest dość cichy. Wyżej może być. 3,75/5
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może to wina właczonej non-stop klimy ale przy turlaniu sie na krótkich dystansach (do 5 km) przy umiarkowanie dynamicznej jeździe potrafi dojśc do 13l/100. W bardzo spokojnej jeździe w trasie (przy predkosci do 110) - 5.9l/100). Cena wtedy za wersje 1.8 Elegance po uwzględnieniu wszystkich przysługujących nam znizek - około 76000 PLN nie jest zła. Obecna cena to ponad 90000 PLN. Ogólnie 3,75/5
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie 76000 za ten egzemplarz przy tym wyposażeniu to cena za jakosć 4,5/5. Przy obecnej cenie 90000 - 3,75/5.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak sobie. Nadwrażliwy alarm - lubi sie właczyć bez powodu :/. Trzaski z tylnych drzwi - praktycznie od początku. Nadal nie usunięte i pewnie tak juz pozostanie. Hałasująca luźna śrubka w tunelu środkowym - usunięte przez serwis. Ocena 3,25 / 5
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety słabo. Max 3,0 /5 . Pierwsze - wymiana modułu elektronicznego deski rozdzielczej (wszystko zgasło - prędkosciomierz, ekran na desce, regulacja klimy i nawiewów). Na + można zaliczyc to że serwis pokrył 2/3 kosztów wiec wymiana kosztowała 600 zł zamiast 1800 (po gwarancji). Drugi problem - immobilizer - wymiana kluczyka + modułu sterowania - 800 zł. Tutaj niestety musieliśmy pokryć naprawę z własnej kieszeni.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
[l/100km]