Karoseria
: Auto bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie i solidnie wykonane pod tym względem. Brak jakichkolwiek oznak korozji na 10 letnim egzemplarzu.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód na rynku wtórnym, w zasięgu przeciętnego Kowalskiego. Dający sporo, za stosunkowo niewielkie pieniądze. Kierowcom bez rajdowego zacięcia jednostka o pojemności 1.8 da dużo frajdy z jazdy i odwdzięczy się niewielkim spalaniem. Silnik wręcz stworzony do współpracy z instalacją gazową. Brak spadku mocy i bezawaryjna jazda za grosze chyba najlepiej o tym świadczą. Sporo miejsca w środku. Duża przyjemność prowadzenia. Użytkuję już auto ponad pół roku, niespełna 15000 km za mną, a ja wciąż wsiadam do Vectry z uśmiechem na twarzy, tym większym, im więcej mam do przejechania km. Na rynku dostępnych jest dużo egzemplarzy z bardzo fajnym wyposażeniem, które naprawdę cieszy. Auto solidnie wykonane, oczywiście niepozbawione drobnych usterek, ale jaki samochód ich nie ma... Podkreślenia wymaga również trwała karoseria. Powiem szczerze nie widziałem jeszcze zardzewiałej Vectry, a przecież to Opel :) Jeśli chodzi o wygląd to kwestia gustu (zarówno środek, jak i buda). Zdecydowanie, jak do tej pory najlepszy samochód jaki miałem. Osobiście polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj bardzo duże zaskoczenie. Spodziewałem się, że jednostka o pojemności 1.8 będzie jedynie "popychała" ten samochód, tymczasem daje ona bardzo dużo przyjemności z jazdy, zarówno w miejście, jak i na trasie (zwłaszcza gdy autem podróżują 1-2 osoby). Dopóki w samochodzie nie siedzi 4-5 osób, nie ma włączonej klimy w 35 stopniowym upale jest naprawdę w porządku. Bardzo elastyczna jednostka, nie trzeba często machać biegami.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje mi jedynie 6 - tego biegu, poza tym jest OK. Mi osobiście przełożenia bardzo odpowiadają.
4,0
Układ jezdny
Vectra jest z zasady samochodem dość twardym. Przy założonym ogumieniu 225/45R17 jest już więcej niż dość twardo, ale nawet na polskich drogach do zniesienia. Super trzyma w zakrętach, stabilny, niemiecki pancerwagen.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie przeszkadzają żadne szerokie słupki, małe szyby itd... Widać wszystko, co jest kierowcy potrzebne.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Sporo schowków, uchwytów na napoje, spory schowek po stronie pasażera i pojemne schowki w bagażniku. Na minus zdecydowanie brak schowków w tylnych drzwiach i bardzo małe schowki w drzwiach przednich. Swoją drogą to spore zaniedbanie w samochodzie, który aspiruje do miana auta rodzinnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby odparowują szybko. Wydajne ogrzewanie tylnej szyby. Klimatronic również radzi sobie przyzwoicie. Zobaczymy jak szybko auto będzie nagrzewało się zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest pod dostatkiem, zarówno z przodu, jaki i z tyłu. Cztery osoby podróżują bardzo komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Auto jest w mojej ocenie bardzo dobrze wyciszone. Jest przyjemnie dla uszu w mieście i na trasie. Na minus jedynie trzeszczące szyby sterowane elektrycznie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadowala się niewielką ilością benzyny oraz lpg. Średnie spalanie, zmierzone na dystansie 14000km wynosi dla benzyny 7,8 l/100km a LPG 9,35 l/km. Jak na niespełna 1,5 tonowy samochód o tych gabarytach to bardzo dobry wynik. Koszt przejechania 100km (po doliczeniu średnio 0,4 l benzyny / 100km) to niespełna 25zł, w przeliczeniu na PB to ok 4,5 litra. Śmiech... Części są tanie, spory wybór dobrej jakości podzespołów. Prosta konstrukcja silnika i reszty nie nastręcza mechanikom wielu trudności, naprawy nie są zatem drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie w zakupie, zazwyczaj a bardzo dobrym wyposażeniem, dające dużo przyjemności z użytkowania. W połączeniu z logicznie dobraną i założoną instalacją gazową staje się niezwykle oszczędnym środkiem komunikacji. Naprawy i części nie są drogie, a i psuje się nieczęsto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd z drobnicy, jedynie nie zawsze zaskakujący panel sterowania klimatronica. Poprawienie kilku zimnych lutów załatwia sprawę. Może jeszcze trzaskający ogranicznik w drzwiach, gdy otworzy się je wystarczająco szeroko.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek jak na razie jedynie pęknięta fabryczna sprężyna z przodu. Ale w tym samochodzie to absolutny standard.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
[l/100km]