najekonomiczniej warto nie schodzić poniżej 2000obr. Na dwójce do 80km/h idzie spokojnie. Jest bardzo elastyczny i nieraz dojeżdżając do skrzyżowania zwalniając (eko-driving) na 5 biegu, przyśpieszałem od 500obr/min, bez redukcji
5,0
Skrzynia biegów
miękko, cicho, precyzyjnie
4,0
Układ jezdny
Ciekawym faktem jest to ze na oponach 16\" jest spora różnica w prowadzeniu między 215/55/16 - nosi na koleinach, a 205/60/16 - takie zakładam zimowe i czuć różnicę. Polecam mniejsze dla komfortu. Poza tym cisz, spokój, pełna kontrola
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu super się wyczuwa ze względu na pięknie zarysowane reflektory, z tyłu gorzej i momo 120tys km przejechanych zdarza mi się wysiąść przy parkowaniu na wstecznym i sprawdzać czy mam jeszcze miejsce (ale to może też tylko mój problem bo zawsze się wciskam tam gdzie ludzie się boją mniejszymi autami)
5,0
Ergonomia
ergonomia super, taka uważam że jest tylko w nowej superb.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatronik więc ustawiam 21stopni i nic mnie nie interesuje.
Zimą nagrzewa się szybko ale dzięki podgrzewanym fotelom jest to mniej ważne ...
Z tyłu klima \"dociera\" zdecydowanie słabiej co jest odczuwalne dla pasażerów ale tylko na krótkich dystansach, bo na długich obieg powietrza daje chłód w całym aucie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeć jest super: z przodu: jest tyle miejsca ile nie uświadczycie w nowych autach klasy sredniej/średniej wyższej. Porównując z Focusem, Mondeo mk4, Oktawią, C-klasą, uważam że ma najwięcej miejsca. Jedynie co może go przebić to jest nowa Superb i zpodobnym wnętrzem Chrysler 300c.
Z tyłu miejsca także dość, nie raz wiozłem Państwa Młodych do ślubu i sami to mówili
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie super do 120km/h (~3500obr), całkowita cisza, rmf classic i można płynąć. Powyżej zaczyna się szum, a powyżej 140km/h słychać silnik
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
najlepsze jest to że moja vectra kosztuje mnie mniej niż wcześniejsze punto 2 1.9diesel, a mianowicie 24zł/100km = gaz (polecam ale u sprawdonego mechanika)
średnie 8,6 (9,5 lpg)
miasto 11 (12 lpg)
trasa 7 (7,8 lpg), autotradą 140km/h: 9 (10 lpg)
dla mnie ekonomiczność jest wzorowa bo do 190tyś. km ani razu nic nie nawaliło
5,0
Stosunek jakość/cena
bez konkurencji. Passat - nudny i drogi, Mondeo - awaryjne, chyba że mk4, C-klasa - droga, Volvo S60 - drogie utrzymanie, Audi A4, A6 - strasznie drogie, BMW pomijam bo większość bita i zajechana
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedna wymiana: ogranicznik w drzwiach kierowcy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w sumie do 190tyś. km wymieniłem czujniki abs łożyska macpersona i pompę wody (z rozrządem)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
[l/100km]