Opel Vectra C to świetny samochód doskonale trzyma się drogi pewnie pokonuje zakręty . Silnik benzynowy 1.8 o mocy 122 km to sprawdzona jednostka pewna i niezawodna także dynamiczna doskonale współpracuje z gazem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak to benzynka kultura na wysokim poziomie
Jak na ten silnik 1.8 całkiem nieżle radzi sobie z dość ciężkim autem mam go na sekwencji dobrze współpracuje z gazem . Wiadomo diesel miałby momentu obrotowego z tej pojemnosci z 270 nm tu jest około 170 nm. Więc czasem trzeba operowc wysokimi obrotami ,ale co ważne nie wyje na wysokich obrotach.Sprawdzona i trwała jednostka .
5,0
Skrzynia biegów
Jestem zadowolony biegi wchodzą bardzo dokładnie nie ma problemów. Krytyka była by nie na miejscu.
5,0
Układ jezdny
Jest dość twarde zawieszenie ale jest zachowany kompromis przy tym jest komfortowe, doskonale trzyma się drogi można pewnie wchodzić w zakręty.
Ostatnio jechałem golfem V w vectrze jest o wiele lepiej wytłumione wnętrze.Jeśli ktoś uwielbia bujanie to proponuję coś ze stajni Citroena lub peugeota czy może renaulta . Trzeba pamiętać ,żę miękkie zawieszenie jest też mniej trwałe szybciej wybijają sie końcówki drążków i wachacze
Komfort
4,0
Widoczność
Duże auto więc tu trzeba uważąć szczególnie na parkingach . Widoczność do tyłu jest dość słaba trzeba się przyzwyczaić szczególnie jak się przesiada z mniejszego auta.
5,0
Ergonomia
Mi odpowiada wszystko mam pod ręką . Sterowanie radia w kierownicy .Sterowanie klimą bardzo proste. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest mocny punkt gdyż jest climatronic dwu strefowy. Te wakacje przy upale czterdziesto stopniowym bez klimy by były udręką a tak ustawiałem sobie 21 stopni żona ustawiała 23 stopnie mogliśmy zwiedzać europę. Ogrzewanie dość dobre po kilku minutach robi się ciepło. Dmuchawa też nie jest zbyt głośna .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest duży samochód . Ta vectra c w porównaniu do swojej poprzedniczki sporo urosła więc przestrzeń jest zadowalająca. Ostatnio podróżowaliśmy w pięć osób na grzyby i nikt się nie skarżył.Siedzenia są dość twarde doskonale nadają się na dalekie podróże .Jadąc do chorwacji dwa dni nie narzekałem na kręgosłup.
4,0
Wyciszenie
Dość dobrze wyciszone. Nieżle tłumi dziury . Natomiast jest to ocena subiektywna w zależność czym ostatnio jeżdziliśmy do jakiego samochodu sie odnosimy jesli odnosimy się do Golfa V to jest nieżle ale jeśli porównamy z Volvo s 80 to jest przeciętnie . Powiem tak czasem jak wpadam w dużą dziure mogło by być lepiej wyciszone.Słychać u mnie opony fabryczne brigitstone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponieważ mam instalację sekwencyjną więc jest tanio pali mi średnio 10 litrów gazu . Mam ten samochód około roku ma przejechane około 90 tys km ja przejechałem około 20 tys km . Powiem szczerze nic oprócz obsługi nie było robione nic nie puka nie stuka . Hamulce zawieszenie silnik nie mam się do czego doczepić. Wymieniliśmy rozrząd i teraz można śmigać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem za 28 tys zł rok produkcji 2005 przebieg oryginalny 80 tys . Nic w auto nie inwestowałem zrobiłem już około 20 tys km bez żadnej awarii. Jeśli zastanawiasz się nad dieslem przemyśl to te silniki common railu są bardzo kosztowne w naprawach pompa wtryskowa ,wtryskiwacze, koło dwu masowe filtr cząstek stałych fap lub dpf zależy od silnika. Diesel ma częst duży przebieg.
Mnie też diesel kusił swoim momentem obrotowym tym wciskaniem w fotel tą mocą . Natomiast mój przyjaciel doświadczony mechanik samochodowy wybił mi dieselki z głowy są to naprawy na kwoty 5 lub nawet 7 tys zł . Więc jak diesel nowoczesny to tylko nowy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto bez żadnej awarii. Nic nie ma do naprawy ponieważ mam go niecały rok to narazie jest mi ciężko się wypowiadać zobaczymy przez najbliższe lata
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
[l/100km]