Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

Matthew2087, 7 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jeżdżąc fabią w niektóre zakręty bałem się wchodzić prędkością 90km/h, ta lepiej trzymała się drogi i w te same zakręty nie bałem się wchodzić prędkością 120km/h
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Niedopinające kostki.
4,0
Całokształt
Mam strasznie mieszane uczucia co do tego auta. Nie było w nim wiele bajerów ale te najbardziej przydatne były. Regulowane siedzisko w 6 pozycjach, grzanie tyłka w przednich siedzeniach, dobrze grające fabryczne radyjko i bardzo dużo miejsca i wygoda. Kupiłem jako używany przy 218 tys km i sprzedałem przy ~257 tys. km. Miałem je 1,5 roku. Prócz wygody i tego, że samochód nie potrafił jechać wolno przez co na dwupasmówkach jechało się jak marzenie to raz w miesiącu coś musiało się w nim popsuć, wyskoczyć jakaś awaria albo coś trzeba było przy niej przydłubać. Kupując to auto podstawą jest znać jakieś dobrego mechanika, który nie zamawia tobie części z najwyższej półki i z nie najniższej bo tego ten samochód nie trawił. Niektóre naprawy najtaniej wychodziły w serwisie Opla. Moja wersja miała funkcję SPORT, która utwardzała amory i otwierała przepustnicę przez co silnik był miło żywotny lecz utwardzone zawieszenie nie nadaje się na polskie drogi. Jeżeli ktoś decyduje się na ten samochód niech wyszuka "listy typowych usterek Vectra C Z19DTH" i ma pewność, że na 90% każda z tych usterek przytrafi się tobie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mogło być lepiej bez tego EGRa i DPFa, który dodatkowo zamulał silnik. Wymieniałem kolektor ssący bo spadła listwa sterująca. Prześwit powietrza był grubości kciuka reszta to żywa sadza. Z racji ilości napakowanej elektroniki dla własnego spokoju nie wyrzucałem tych eko-świństw. 3/4 wyskakujących usterek oraz awarii gdzie czasem komputer przełączał silnik w tryb awaryjny to była albo gdzieś odpięta kostka albo zaśniedziały styk. Niby pierdoła a życie potrafiło niemiłosiernie utrudnić.
4,0
Skrzynia biegów
Z racji przebiegu na zimnej skrzyni i przy minusowej temperatury ciężko zaczął wchodzić pierwszy bieg. Po rozgrzaniu wszystkie biegi wchodziły elegancko, nawet 6-ty bieg.
5,0
Układ jezdny
Przy prędkości 200km/h nic nie drgało, nie znosiło na boki. Coś zaczęło stukać w zawieszeniu ale ani mechanicy, diagności ani nawet serwisanci nie byli w stanie stwierdzić co to mogło by być więc olałem i jeździłem dalej.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ładnie dookoła widać tylko czasem słupki zabierały widoczność przy zakrętach.
4,0
Ergonomia
Nie było multifunkcyjnej kierownicy i w sumie nie przeszkadzało mi to, bo wszystkie ważne funkcje dobrze były umieszczone w przestrzeni przed drążkiem zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna działała jak należy tylko z biegiem czasu ustawiając temperaturę raz wiało chłodniejszym powietrzem a raz grzało ile wlezie (w chłodniejsze dni) na lato chłodzenie wiało równym chłodem bez skoków temperaturowych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mając ten samochód i z dwa razy musiałem przejechać się ojca fabią (2003r.) to stwierdziłem, że w Vectrze miejsca jest jak w dobrym przestrzennym salonie z wygodnymi kanapami.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta nie było najgorsze ale też d**y nie urywało. Przy 2500 obr/min silnika było go najbardziej słychać. Miesiąc jeżdżenia po olsztynie sprawiło, że zaczęły w środku stukać plastiki ale z biegiem czasu człowiek się do tego przyzwyczaił.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik ekonomiczny, mimo ciężkiej budy potrafiłem zejść do spalania 4,5l/100km. Przy ostrej jeździe i jazdy z prędkościami 160-180 km/h po autostradach nie spalił mi więcej niż 6,8l/100km. Lecz to tyle z niskich kosztów utrzymania dalej zaczyna się usterkowość co potrafiło średnio miesięcznie wydoić mi z kieszeni 800zł. Niestety przez 1,5 roku licząc ile dałem za to auto oraz ile włożyłem w naprawy to za tą cenę spłaciłbym połowę wartości jakiejś średniej klasy samochodu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wyżej napisałem. Elektryka... porażka... Plus taki, że naprawy za grube tysiące okazywały się niestykającą kostką ale kuźwa co nerwów potrafiły takie pierdoły napsuć to mało brakowało a bym łykał nerwosol w czopkach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna awaria, że musiałem być holowany, było pęknięcie węża paliwa, które doprowadza ropę do filtra paliwa. Komputer odciął zapłon ale na końcu musiałem wymienić cały wąż paliwa, który w serwisie kosztował 500zł. Reszta usterek nie wpływała na dalszą jazdę. Wszystkie większe awarie na całe szczęście wychodziły albo pod domem albo u mechanika.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 126

Opel Vectra C – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Vectra C Kombi