Automat 6 biegowy , kombi srebry .LIFT ksenony ruchome itp itd
Miałem ok 10 samochodów którymi jeździłem min 1 rok . kupiłem opla przez przypadek ( gość miał w garażu jak kupowałem od niego busa ) akurat rozbiłem mondeo i szukałem modeo V wiec sobie pomyślałem ze za 10 tys to biorę - . Na liczniku miał 225 000 ? cud auto , podpięliśmy do koma i wyszło 420 000. I tu szok pomyślicie - nie nie auto jeździło jak burza, żadnych stuków,nic.
W serwisie znalazłem pęknięty kolektor wydechowy , nieszczelne turbo, wymieniłem rozrząd , wyczyściłem klimę, swiece żarowe x 4 ,wywaliłem filtr cząstek bo juz był 90 % martwy i przeprogramowałem. , oleje nowe i filtry , przestawiłem licznik zpowrotem na 420 000 Koszty 3800 zł I powiem wam ze zrobiłem juz 60 000 km ( duzo jezdzę autostradami ) wlałem odrazu olej syntetyk dedykowany - wymieniłem olej w skrzyni z płukaniem maszynowym to akurat drogi temat ( 1000 zł ) zarzynam go i nie lituję się - jeżdżę na tempomacie 170-180 i tu uwaga w aucie cicho i komfortowo nic nie szumi ,w mondziaku mk4 to już musiłem muzykę dać mega głośno.zeby słyszeć. To dzieciowó
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to dla mnie super zaskoczenie , szok poprostu. ma 460 000 przebiegu i nawet ni kopci , nie bierze oleju ( syntetyk) czarny dym tylko lekko pójdzie pow 4000 obr a zaznaczam ze nie mam filtra cząstek stałych ( wycinka) uwaga : 180 km/h 2400 obrotów spalanie 6,8 L ten samochód wybija całą konkurencję w pień POLECAM na trasy
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia 6 stopniowa , nie jest to F1 rusza dos wolno trzeba się z nia poznać i wyczuć - jak z kobietą , od biegu 3+ to juz idealnie reaguje . moja ma juz prawie 500 000 tys i lekko zbija za mocno ale to minimalnie czuć.
4,0
Układ jezdny
dobre prowadzenie , kombi na zakrętach przy większej prędkości lekko ścina ,proponuję dobrą zbierznosc zrobić na 4 koła bo tył nie zrobiony tnie opony . Bardzo dobra amortyzacja - jednak mała wada na prostej drodze jak są wyboje i szybko jedziesz dziwnie buja tyłem przez chile ale podobno tak mają
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek przedni trochę szeroki , reszta super przeszklona
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką , trochę irytuje brak przycisku on/off klimatronica bo trzeba szukać go w komputerze i atm wyłączyć ,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszytko super , zero parowania szyb pod warunkiem czystego filtra przeciwpyłkowego, większość tych modeli ma VEBASTO do podgrzewania płynu chłodniczego w mrozie pon -5 i właczasz silnik i VEb. tez grzeje dodatkowo . Bardzo szybkie nagrzanie silnika nawet przy -20
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na ten rocznik to największy dzieciowóz w swojej klasie , bylismy na Chorwacji w 5 mega załadowani - super Mondeo to przy nim ciasna klatka.MEGA wielki bagażnik i na tyle bardzo dużo miejsca , więcej mięłam tylko w VW Pheaton Long
5,0
Wyciszenie
Super patrz 1 komentarz
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cześci i pozespoły tanie , dużo blach w sieci:/ za grosze np wymieniam klapę tylną ( rdza nad tablicą ) klapa z lampami w kolorze 157 z szybą przyciemnianą i tapicerka , zamkiem tylko do przełożenia 600 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
14000 zł za auto w tym wygladzie i komforcie z bardzo obszernym serwisem i wymianami części na kolejne 100 000 km godne polecenia
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma teraz 470 000 / zrobiłem ok 60 000 nic się nie zepsuło oprócz lekkiego zacinania klamki pasażera zona psikała coś do zamka w zimę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wspomniałem w 1 opisie a tak żadnych
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
[l/100km]