Automatyczna skrzynia biegów ASB AF-40 6 biegowa nie jest najlepszym elementem tego samochodu. Jej awaryjność i żywotność pozostawia BARDZO wiele do życzenia. W większości egzemplarzy przy przebiegu 100-120 tys. km. uszkodzeniu ulegają sterowniki elektorohydrauliczne skrzyni - koszt wymiany w granicach 5000 PLN. Sama skrzynia pracuje jak w mercedesie beczce - dosyć ospale.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie przeciętne komfortowe - do jazdy z większymi prędkościami się po prostu nie nadaje!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutów, słupki boczne nie ograniczają mocno widoczności do przodu.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na poziomie przeciętnym przy jeździe dynamicznej. Średnie spalanie z przebiegu ok. 40-50 tys. km to 8.7 l / 100 km. Jak na swoją klasę i rocznik - dosyć dobrze. Jak na ceny paliwa - mogło by być lepiej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak większość \"nowych\" samochodów Vectra nafaszerowana jest wadami fabrycznymi. Poczynając od usterki sterowania klapami w kolektorze dolotowym (wada fabryczna każdej jednostki 1.9 CDTI) pojawiają się jeszcze problemy z modułem CIM w kierownicy. Dodając do tego skrzynię biegów można już zacząć odkładać na naprawy - razem ok. 8 000 PLN.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
[l/100km]