Silnik
: Parametry silnika- moc, elastyczność, kultura pracy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wtryski
3,0
Całokształt
Ładne auto, oferujące wiele ale i wymagające też niemało (kasy na naprawy i cierpliwości). Od strony praktycznej wiele pochwał. Wygodna, duża, szybka, wielki bagażnik. Dla rodziny z dziećmi w sam raz.
Ale przynajmniej w moim przypadku auto stosunkowo awaryjne. Stworzone na trasy ale nie dające pewności że z każdej wróci o własnych siłach. Sprzedaję i więcej Vectry C nie kupię!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tu ocenianych kryteriach oceniam na 5. Przyjemnie pracuje, cicho, mocy zawsze pod dostatkiem. Rewelacyjny na długie trasy - szybki i mocny.
3,0
Skrzynia biegów
Moje auto jest w 6 biegowym automacie, co do samej pracy skrzyni nie mam zastrzeżeń , ale momenty przerzucania biegów to jakieś nieporozumienie. Zupełnie nie dla mnie, przy spokojnej jeździe 2 tyś obr i kolejny wchodzi przy obrotach 1,5 tys. To zdecydowanie za nisko bo poniżej 2 tyś ten silnik sie męczy. Co zresztą widac po dynamice i spalaniu. Wg mnie najlepiej pracuje w zakresie 2-3 tyś obrotów i wtedy jest najbardzie efektywny. Skrzynie (jej zestawienie z silnikiem) oceniam słabo. Automat nie dla mnie
3,0
Układ jezdny
Przeciętnie, czuć wyraźnie że to długie auto (lekko buja) zawieszenie (może opony- oryginalne, źle oceniane bridgestony) przenosi z drogi najmniejsze nierówności. Mogło by być lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża i długa kupa blachy ze stosunkowo małymi oknami- cóż można sie spodziewać.... Ale ja nie narzekam. Zalecane czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko pod ręką. Przez wielu przeklinane kierunkowskazy opla są jak dla mnie rewelacyjne, Kwestia przyzwyczajenia. Teraz to w moim drugim aucie (Golf IV) chciałbym mieć takie jak w oplu. Siedzi sie wygodnie, siedzenia przyjemnie twarde w dobrą regulacją, trochę szeroki panel środkowy= mało miejsca na prawą nogę- ciasno. No i totalny brak schowków, w drzwiach chyba tylko na rękawiczki, zero uchwytów na napoje, za to przyslowiowa "pała"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimy nie sprawdzałem , auto mam od 3 miesięcy- (jesień/zima), wentylacja OK, nie paruje nic, szybko suszy szyby, grzeje ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja, zwłaszcza z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Satysfakcjonyująco, słychać szum od oryginalnych opon (podobno zmieniając je na lepsze jest duuzo ciszej). Poza tym brak zastrzeżeń.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż jak chce tanio to wsiadam w Golfa.
1600 kg plus automat - 7,5-8 litra w mieszanym cyklu to minimum. Ale dla frajdy jeżdżenia tym silnikiem warto. \"Konie muszą pić żeby żyć\" - a jest ich sporo :-)
Ceny części - tanio nie jest - nowoczesny diesel.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ujmę to tak. Tu jak najbardziej aktualne jest powiedzenie że stosunkowo tanio (bo 40 tyś to nie są aż takie małe pieniądze) w zakupie nie oznacza tanio w eksploatacji. W zakupie wyjściowa relacja jest bardzo korzystna, ale ...nie wszystko złoto co sie świeci
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sprowadziłem auto z Niemiec sam, z przebiegiem 124 tyś, książką itp. I sie zaczęło. Po pierwszej dość mocnej rezerwie ( 3-4 zbiornik - tankowny na nowym PKN-ie), padł wtrysk (całe szczęście że tu można pojedynczo wymieniać a nie kompletem)- pewnie coś zaciągnęła z dna, odebrałem auto i po chwili siadł jakiś moduł od kolektora ssącego. Wszystko idzie w tysiące złotych....
A z drobiazgów to irytująco skrzypiące siedzenie kierowcy- porażka - w takim aucie. A co bedzie dalej?. Opinie o awaryjności Vectr są zasadne!!.