Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

kaermorhen, 9 lat temu
Silnik 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto użytkuję ponad trzy lata. Przejechałem ponad 100 tys. kilometrów, więc wiem o nim wszystko. W tej kategorii cenowej nie ma sobie równych. Moja wersja to COSMOS i ma kolorową nawigację,klimatronik, podgrzewane lusterka, siedzenia, rolety w drzwiach, automatyczny hak i regulowane zawieszenie. Jednym słowem chyba wszytsko oprócz skóry, której notabene nie lubię. Auto może nie jest zbyt piękne, ale w wersji kombi to mała ciężarówka. Proste kształty bagażnika pozwalają przewozić tam ogromne gabaryty. Co jest ważne, Opel Vectra ma bardzo fajną stronę forum - można tam wyczytać całe mnóstwo porad na temat tego auta. To naprawdę ważne, gdy kupuje się auto 10 letnie i starsze, a wiadomo, że czasami trzeba coś tam naprawic, a na forum zawsze znajdziecie odpowiedź jak to zrobić najlepiej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli chcecie kupić Vectrę to polecam jeden, jedyny słuszny silnik CDTI 150KM. To rewelacyjna jednostka Fiatowska. Zaznaczam, że w moim silniku zmieniłem po zakupie program na hamowni i ma on 180KM i 410Nm. Jazda z takimi parametrami to bajka. Jest niesamowicie elastyczny a przy tym ekonomiczny. Jeżdzę na oleju 5W-30 dexos2. Wymiana co 12, max 15 tys kilometrów. Jedyny mankament w tym silniku to kolektor dolotowy. Ma on klapki o zmiennej geometrii - wada ujawni się wcześniej czy później, łożyskowanie klapek zaczyna byc nieszczelne, ...koszt nowego to 800zł, ja natomiast zaślepiłem otwory po wyjeciu klapek i jężdzę tak już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów - sprawdzona metoda - polecam. Koszt w zasadzie 0zł jedynie robocizna, gdyż otwory można zaspawać lub zagwintować i zakleić - są specjalne zestawy do tego. W codziennej jeździe nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany w pracy sinika. W okresie eksploatacji tego auta, wymieniłem jeszcze alternator (znana awaria w Vectrze - koszt 200zł za regenerowany) i ostatnio padła mi przepustnica - koszt 250zł także po regeneracji - założyłem i chodzi idealnie. Poza tym nic innego nie wymieniałem.Koszty części jak widać bardzo znośne, nie to co marki premium.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w Vectrze tylko jedyna słuszna - 6 biegowa o symbolu F40. Nie kupujcie automatów i F32 - to jedno pasmo nieszczęść i wydatków. F40 jest idealna do tego auta...absolutnie zero kłopotów. Zaznaczam od razu, że WSZYSTKIE Vectry z silnikiem CDTI o mocy 150KM jeśli mają skrzynię manualną to jest to właśnie F40...Dlatego szukajcie tylko takich egzemplarzy - naprawdę warto dołożyć kilka złotych do tego modelu.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie - no cóż, mistrz zakrętów to to nie jest. Miałem w tym aucie na początku system IDS regulowane. Jednak twarde to było aż w końcu problem sam się rozwiązał, padł mi jeden z tych amortyzatorów a koszt nowego bagatela 1200zł...za taką wiec kwote kupiłem dedykowane do mojej Vectry cztery nowe Sachsy i zamontowałem na starych sportowych sprężynach. Rewelacja...to było najlepsze co mogłem zrobić w tym aucie...komfort podniósł się niesamowicie...a auto nie straciło wiele na właściwościach trakcyjnych...które podkreślam, nie są imponujące. Śmiejemy się czasem z kumplami, że Vectra dobrze to jeździ tylko prosto :) Coś w tym jest :) Dodatkowo zmieniłem tarcze hamulcowe na większe o średnicy 314mm z Vectry V6...pasują bez żadnych przeróbek...a hamulce bajka...polecam taką modyfikację...ja zapłaciłem za używany zestaw 400zł dwie tarcze i zaciski z klockami...wiem, że udało mi się tanio to kupić...sam je regenerowałem z piaskowaniem i wymianą uszczelek. Sprawują się idealnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto przy okazji montażu Car Audio wygłuszyłem. Jest cicho. BMW 1 w dieslu którym miałem okazję pojezdzić sporo głosniejsze. Widoczność jak na kombi całkiem niezła, duza powierzchnia szyb , mam parktronik przód i tył, więc pomaga, choć i bez niego daję radę, auto da się wyczuć, gdzie się zaczyna, a gdzie kończy.
5,0
Ergonomia
Mnóstwo miejsca w srodku. Dla kierowcy, pasażera i tych z tyłu także. Bagażnik ogromny...mały TIR. Wszystko na swoim miejscu, intuicyjne. Tablica prosta i przejrzysta. Przesiadłem się z japończyka i bez żadnych kłopotów opanowałem guzikologię Vectry.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel długo się nagrzewa zimą...ja mam podgrzewane fotele i to BARDZO pomaga. Polecam taką wersję. Jak już silnik sie nagrzeje to w srodku wiadomo, upał. Latem klimatyzacja chłodzi szybko i sprawnie, zadnych zastrzeżen.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już wspomniałem, przestrzeni tutaj nie brakuje. Teoretycznie w kombi po złozeniu siedzen można awarynie wyspać się porządnie w dwie osoby :) ...albo i całą noc nie spać :)
4,0
Wyciszenie
Ja mam wersję wyciszoną dodatkowo w celu założenia Car Audio... Diesla słychać na postoju...w czasie jazdy już praktycznie nie :) Także jeżeli w modelu który właśnie masz zamiar kupić silnik to traktor to coś jest z nim nie tak.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 6.5 trasa 60% miasto 40% Wrocław, straszne korki. Jeśli jezdzę cały bak po miescie to 7,5 litra wypije :) Uwazam, że jak na moc 180KM i kombi jest ok. Jak ktoś wam wciska kit zę pali 5 litrów to wiadomo, bajkopisarz...ale uzyskałem takie spalanie a nawet mniej jadać krajową drogą za TIrem na piatym biegu 70-90 na godzinę...komputer pokazał srednią z trasy 3,9 litra...a zaniża o 0,5litra. UWAGA- wszystkie moje wyliczenia spalania podaję z tankowania pod korek, zawsze tankuję do pełna, komputer jest tylko pomocniczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena np mojego egzemplarza, to około 15tys złotych...jak ktoś mi znajdzie auto z tego rocznika z takim wypasem, z taką mocą silnika i z segmentu Mondeo/Passat i w takim stanie (bezwypadkowe) to chylę czoła.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Alternator(200zł) Kolektor(tylko własna robocizna) plus amortyzatory 1200zł...i sto tysięcy przejechane bezawaryjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
TOTALNIE BRAK.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Kombi