Inne
: próbowałem je podpalić ale nie chce się palić.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: kolektor ssący i dwumasa
Układ elektryczny
: słabe ładowanie i nietrwały rozrusznik
Zawieszenie
: przestawianie w prawo na dziurach
1,0
Całokształt
unikać opla. Jest to trzeci mój opel. Poprzednia Vectra jeździła beż zarzutu tylko obsługa i paliwo. Vectra C to pomyłka i już wiem skąd biorą się kłopoty GM. Nie tylko bym im nie pomógł ale i dobił.
Wrażenia
2,0
Silnik
silnik szarpie w przedziale 1500 - 2100 obrotów - serwis twierdzi że nie jest w stanie tego usunąć egzemplarz tak ma.
3,0
Skrzynia biegów
synchronizator potrafi przyhaczyć szczególnie z 2 na 3
2,0
Układ jezdny
nieusuwalna usterka po wjechaniu w dziurę - studzienkę przestawia tył w prawo - podobno standard w tych vectrach kombi i sedanach
Komfort
2,0
Widoczność
prawy reflektor \"wypalił się\" - świeci ale nie oświetla
4,0
Ergonomia
duży przestronny - chyba jedyna zaleta
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
hałas od silnika i kół - zbyt duży
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo duże spalenie w mieście 10 l/100km, na trasie do przyjęcia 5,5 l/100km. Ceny napraw wyścigowe.
1,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 4 letnie auto z przebiegiem 142kkm. obecnie ma 182kkm. przez 40kkm wpakowałem ok. 7000 zł czyli wychodzi 0,175 zł/km na same naprawy strasznie drogo. W poprzednim oplu 0,012zł/km odpowiedz nasuwa się sama.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi się nie psują. notoryczne czyszczenie boot sensora i zaworu EGR co 5000km czyli raz na trzy tygodnie jak nie to tryb awaryjny.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dwumasa+sprzęgło 3000zł, kolektor ssący 1000zł, alternator 600zł, rozrusznik 450zł, linki od dźwigni zmiany biegów 650zł, łożyska MCPersona 600zł. Wypisałem usterki uniemożliwiające korzystanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW
[l/100km]