Auto dla rodziny i do firmy. Komfortowy, niezawodny, ekonomiczny. Jazda tym samochodem jest dużo przyjemniejsza niż Passatem, Accordem, Mondeo, A4, Avensisem. Jeździłem wszystkimi tymi autami i taka jest moja ocena. Tylko w Lagunie było nieco przyjemniej. Ostatnio zastanawiam się nad nowym samochodem i mam okazję porównać Vectrę również obecnie testowanymi autami, a są to: A6 3.0 TDI, BMW 530 d, i szczerze mówiąc Vectrą jeździ się podobnie do Audi A6. W BMW jest lepiej i zmienię Vectrę właśnie na BMW. Mimo wszystko polecam Vectrę jako bardzo dobry samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobry: cichy,szybki, oszczędny, bezawaryjny. Gdyby nie turbodzira byłby idealny, ale można nauczyć się z tym sobie radzić. Wystarczy trochę praktyki. W porównaniu z silnikami TDI... kosmos! Nawet Audi A6 brzmi jak zabytek.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia fajnie zestopniowana, nie ma problemu z dobraniem odpowiedniego biegu. Gdy jest zimny dwójka mi trochę haczy kiedy chcę szybko zmienić bieg, ale wystarczy zrobić to wolniej:) Gdy silnik jest rozgrzany wszystko jest OK!
4,0
Układ jezdny
Komfortowy. Wolę zawieszenie bardziej bezpośrednie jak w BMW, ale jest lepiej niż w Mercedesie tam buja jak na łodzi. Vectra jest pomiędzy tymi chatakterystykami. W sumie jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
W kombi oczywiście do tyłu jest słabo jak to w kombi:) Polecam czujniki cofania. Do przodu i na boki łącznie z dobrymi lusterkami bocznymi, które można przestawiać jednym guzikiem oba lusterka... jest naprawdę bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Do ustawień wentylacji/klimy trzeba się przyzwyczaić. Trzeba niemal zagłębić się w menu aby zmienić ustawienia. Dla początkujących kierowców takie zabiegi podczas jazdy mogą być trudne. Dla weteranów jest OK!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
DObra skuteczność. Obsługa jak napisałem wyżej wymaga trochę opanowania na drodze i nauczenia się na pamięć pozycji tych ustawień w menu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mówią, że deska rozdzielcza jest trochę za szeroka, ale dla mnie jest to niezauważalne. Mam 175 cm i może dlatego jest mi tam bardzo wygodnie:). Potrafię jednorazowo przejechać 1500 km i nie jestem zmęczony jazdą co najwyżej brakiem snu:) Pazażerowie mają raj! dużo miejsca na nogi, tyłek i głowę. W 5 osób 400 km bez przystanku to żaden wyczyn.
5,0
Wyciszenie
Gdy jest zimny to ... wiadomo. Po rozgrzaniu trudno go odróżnić od benzyny. Jeżdże na oryginalnych oponach z salonu i trochę szumią przy powyżej 140 km/h. Podobno po wymianie na lepsze jest ciszej. Tym samochodem niezwykle trudno jeździ się w granicach 100 km/h bo ma ochotę się wysiąść i pobiec \"będzie szybciej\" Wrażenia: Cichutko i bardzo wolno. Kiedy hałas zaczyna przeszkadzać warto spojrzeć na prętkościomierz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak się chce można bardzo ekonomicznie lub bardzo szybko. Ten silnik daje taką możliwość wyboru kierowcy. Podane przeze mnie wyniki spalania będą bardzo ogólne, ale oczywiście bardzo możliwe. Dodam tylko że mieszkam w Warszawie:(
5,0
Stosunek jakość/cena
W leasingu rewelacja!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Komputer co jakiś czas pokazyał, że jest spalona żarówka doświetlająca zakręt, a po chwili znowu było OK. Myślałem że to komputer nawala, a to jednak żarówka czasami łączyła, a czasami nie. Wymiana w serwisie 2,06 zł. Żarówkę postojówek wymieniono mi na gwarancji. Poza tym nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW
[l/100km]