Układ elektryczny
: 3 usterki wymagające wymian podzespołów w pierwszym roku użytkownia
4,0
Całokształt
Wybrałem ten samochód sam, ale gdybym miał za niego płacić stopień satysfakcji byłby dużo mniejszy.
Jeżdżę już 2 lata (od nowego) doposażoną wersją kombi Cosmo. Auto jest bardzo wygodne i obszerne. Nawet na tylnej kanapie 3 osoby mogą podróżować naprawdę wygodnie. Świetnie się sprawdza jako samochód rodzinny na wyjazdy poza miasto. W mieście trochę gorzej - spore gabaryty i duża średnica zawracania utrudniają manewry - pomaga trochę pilot parkowania z przodu i z tyłu.
Co do wyposażenia o które warto zadbać kupując takie auto to bardzo podobają mi się: czujnik deszczu - działa bez zarzutu, w dieslu elektryczna nagrzewnica powietrza - zanim silnik się nagrzeje szyba jest odmrożona a w środku zaczyna się robić ciepło. Navigacja Navteqa ma kiepskie mapy, dopiero aktualizacje od 2008 roku mają wiekszość pokrycia kraju. Audiofile mogą mieć kłopoty z instalacją włąsnego sprzętu - radia fabryczne ciężko zastąpić czymś innym, jednak fabrzcynie w Cosmo dostaem dobre głośniki z subwooferem - wszystko gra bardzo przyzwoicie.
Auto często nękają dokuczliwe usterki, choć nigdy mi się nie zatrzymał wbrew mojej woli na drodze. W 2 lata wymieniono: silnik elektrycznego zamykania pokrywy bagażnika, przycisk bagażnika, sprężyna pedału sprzęgła, sterownik elektrycznego sterowania lusterek, skraplacz klimatyzacji - trochę sporo jak na bardzo spokojną eksploatację i garażowanie.
Jakość materiałów wykończeniowych jest bez zarzutu. W środku wszystko jet przyjemne i się nie niszczy - samochód po 2 latach wygląda w środku jak nowy.
Design... hmm... gdyby nie to to pewnie nie robili by Insigni. Auto wygląda zarówno w środku jak i wewnątrz dość topornie w porównianiu z nowymi modlami Opla i konkurencji.
Myślę, że podobnie jak Omega auto to znajdzie grupę wielbicieli - szczególnie modele z oszczędnymi silnikami JTD1.9 mogą cieszyć długo powodzeniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Drażni filtr cząstek stałych i dwumasowe koło zamachowe.
Z fotelem i kierownica regulowana we wszystkich kierunkach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki plus za nagrzewnice elektryczna w wentylacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma chyba wiekszego samochodu niz Vectra C kombi
4,0
Wyciszenie
Jak na taki samochod za mocno slychac kola
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Malo pali, psuje sie na razie na gwarancji
2,0
Stosunek jakość/cena
Mój poprzedni samochód (Astra G - jeździmy ją od nowego 6 lat) trzy razy starszy i kupiony za 1/2 ceny spisuje się lepiej od Vectry C, ktora ma tzlko 2 lata...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 2 lata: silnik elektrycznego zamykania pokrywy bagażnika, przycisk bagażnika, sprężyna pedału sprzęgła, sterownik elektrycznego sterowania lusterek, skraplacz klimatyzacji - trochę sporo jak na bardzo spokojną eksploatację i garażowanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mi nie zatrzymał się na drodze, choć sprężyna od pedału sprzęgła złamała się i spadła na dywanik kierowcy w trakcie jazdy. Za nieszczelną po roku chłodnicę klimatyzacji ocena tylko dobra.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW
[l/100km]