Silnik
: Świetny silnik, bardzo elastyczny, dobrze przyspiesza już powyżej 1600 obrotów, a powyżej 2000 to trzeba samemu doswiadczyć.
5,0
Całokształt
Samochód idealny do długich tras i nie tylko. Wewnątrz dużo miejsca, pewne i przewidywalne zawieszenie, świetny silnik można by tak dalej wyliczać. Jest to godny następca Opla Omegi i uważam że może spokojnie konkurować z Mercedesem klasy E ( niedowiarkom proponuje porównać parametry obu samochodów).
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla. Przed zakupem testowałem różne samochody ale w vectrze silnik przypadł mi najbardziej do gustu. Jest cichy, elastyczny i posiada odpowiedni zapas mocy do jazdy po naszych "wspaniałych" drogach i te spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze zestopniowane, czasami z wiekszym oporem wchwodzi jedynka.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny dobrze zestrojony nawet na nasze "wspaniałe" drogi. Bez wiekszego problemu można po naszych drogach zrobić około 1000km dziennie i nie odczówa się zmęczenia. Mi po przesiadce z Astry II początkowo wydawał się miękki ale teraz jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Genaralnie jest dobrze. Trzeba uważać bo za przednimi słupkami może się "schować" pieszy i nawet samochód. Przy parkowaniu tyłem trzeba uważać szczególnie jeżeli jest sie nie przyzwyczajonym do kombi.
4,0
Ergonomia
Zawsze może być lepiej to każdy może stwierdzić. Przełączniki rozmieszczone poprawnie. Przyzwyczajenia wymagają kierunkowskazy i przełacznik świateł. Nietórzy narzekają że nie ma oddzielnego wyłacznika klimatyzacji ale klima jest nie po to aby ją włączać i wyłączać. Przydały by się uchwyt na napoje z przodu bo to co jest przy dzwigni zmiany biegów to nieporozumienie ( przy manualnej skrzyni) ale to zmusza do postojów co jakiś czas. Fotele o optymalnej twardosci nawet po wielogodzinnej jeździe nie odczówa się ucusku stalarza fotela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeździłem róźnymi samochodami ale tym jestem pozytywnie zaskoczony. W lecie wnetrze samochodu nie nagrzea się tak bardzo. W lecie bardzo szybko jest schłodzone wnetrze samochodu ( klima elektroniczna - polecam w Astrze miałem klimę manualna też dobra) ,a w zimie jak na diesla też bardzo szybko nagrzewa wnetrze.( poprawdzie nie tak szybko jak w Astrze- silnik benzynowy ). Przez cały okres zero problemów z zaparowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przymierzałem się do paru samochodów jak C5, Mondeo, Laguna, Passat, Mazda 6 ale to było zaskoczenie. Poraz pierwszy nie musze odsuwać siedzenia do końca ( jestem wysokim kierowcą 192cm wzrostu) i za mną bez problemu miesci sie wysoki człowiek. Ilość miejsca jest pozytywnym zaskoczeniem szczególnie jak sie zacznie porównywać z mercedesem klasy E
4,0
Wyciszenie
We wnęrzu cisza nawet przy szybkiej jeździe co pozwala na wielogodzinną podróż bez meczenia hałasem. Na zewnątz jest juz dosyc głośny i zato właśnie dostaje 4 gwiazdki a nie 5
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie trochę to odbiega od tego co ppodaje producent ale u konkurencji są jeszcze większe różnice. Wiele zależy od stylu jazdy mi to kształtuje się tak: 7,5l/100km w cyklu mieszanym z przwewagą miasta, 8,7l/100km w cyklu tylko miejskim, 5,8l/100km w trasie. Napraw jeszcze nie było a ceny przegladów są przstępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie 90tys. zł (samochód na firmę) to tylko C5 była w podobnej cenie i wyposarzeniu ale liczyć na to że się trafi w dobry samochód to sobie nie mogłem pozwolić (zresztą C5 w trakcie jazdy testowej sie rozkaraczyła jak mi powiedzieli to problemy z elektryką)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW
[l/100km]