Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

Marzec, 11 lat temu
Silnik 1.9 CDTI 120KM 88kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI 120KM 88kW 2004-2005 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę zasłużył na to pierwsze miejsce w rankingach, no Włosi.....
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : DPF trzeba od czasu do czasu zregenerować.
Inne : Termostat zestaw z Verneta 100 zł.
Przeniesienie napędu : Dwu masa 2000 zł przy ok. 250 tyś km.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto za rozsądne pieniądze, ale jeżeli nie stać was na dobry serwis przynajmniej raz w roku, już planujecie gdzie tu wyciąć DPF czy zaspawać dwu masa to auto nie dla was. Vectra lubi dobry olej filtry ( dajcie sobie spokój z Hartem Kraftem czy AD).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo udana konstrukcja Fiata, można śmiało powiedzieć że Vw może się od nich uczyć wszak 1.9 JTD nie na darmo ma pierwsze miejsce w europie. Choć znalezienie auta z tym przebiegiem jest praktycznie nie możliwe, przebiegi sprowadzonych aut, od handlarzy Mirków, przed cofnięciem wahają się w granicach 300-400 tyś km. Silnik z przebiegiem 200 tyś bez mycia od spodu wygląda jak nowy, zero wycieków z turbiny czy dekla zaworowego. Prz realnych przebiegach trzeba się liczyć standardowo z wymianą turbiny i regeneracją zaworków wtryskiwaczy, ciężko będzie palić. Jednostka dużo lepsza od 1.9 TDI nawet nie ma co porównywać fakt jest też nowsza generacją. Mamy tutaj także DPF nie wycinajmy go spokojnie da się regenerować oczywiście nie na samochodzie, skoro jesteśmy Europejczykami zachowujmy się jak oni dbajmy o środowisko i własne zdrowie.
4,0
Skrzynia biegów
Ok lecz lubi dobrą jakość oleju, dla mnie zbyt długa dwójka, w Polsce praktycznie nie używa się szóstego przełożenia,no chyba że jeździ się stylem jazdy kierowcy z PKS ale wtedy zniszczycie szybko sprzęgło, skrzynie i zapchacie DPF, patrzcie na obrotomierz. Mamy tutaj dwu- masę na 100% trzeba ją wymienić przed przebiegiem 250 tyś km. Wybierajcie zestaw z Luka lub Valeo może być tez Sasch reszta to złom szkoda kasy i roboty. Koszt zestawu to ok. 2000 zł plus robota, nie jest to trudno zrobić więc nie dajcie się naciągnąć, jest łatwiej niż w Peugocie 1.4 HDI.
4,0
Układ jezdny
Wielowachaczowe zawieszenie jest trwalsze niż w Passacie i ma dobre właściwości jezdne esp w standardzie. Masa auta sprawia że dobrze się prowadzi, pamiętajcie o dobrych oponach zapomnijcie o nadlewkach, to za duże za ciężkie i szybkie auto aby tak ryzykować.
Komfort
4,0
Widoczność
Choć czujniki parkowania są jednak przydatne, plastikowe osłony zderzaka zdają egzamin i zazwyczaj to one pierwsze alarmują o przeszkodzie, parę dni jazdy wystarcza przeciętnemu kierowcy na zapomnienie o systemie parkowania.
4,0
Ergonomia
Ok lecz do obsługi radia i BC trzeba się niestety przyzwyczaić, w Vw jest dużo lepiej lecz w Reno podobnie. Nie jest źle Navi to standard choć bez szału.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima super zimno choć może nie tak jak w rodzimych autach koncernu GM ale daje radę, często ulegają awariom uszczelki między kompresorem a przewodami klim, stosuje je tylko GM więc trzeba je zamawiać ale nie jest to jakiś kosmos, droższy jest czynnik dostęp w miarę nie potrzeba narzędzi specjalnych. Łatwa wymiana filtra kabinowego w wersjach benzynowych także parownika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super prawdziwy karawan Passat się chowa dużo miejsca nad głową, szeroka paleta regulacji fotela kierowcy i pasażera, bardzo duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre jak to w autach tej klasy cisza zarówno ze strony silnika jak i uszczelek czy lusterek a nawet klapy bagażnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli mamy jeździć 1.9 CDTI w mieście i tylko w nim to auto nie dla was, szybko zapchacie DPF a i spalanie was dobije, zapomnijcie że ten gabaryt spali 6l w mieście 9l jest nie wyjęte i nie musi być to Warszawa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Słowem lepiej kupić nowszą Vectre niż dużo starszego Passata czy Audi z dużo większym przebiegiem i wnętrzem w tragicznym stanie. Naprawdę nie będziecie żałować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze choć często wyskakują pierdołowate ostrzeżenia typu: nie do końca ukończono proces regeneracji DPF- w polskich warunkach norma brak długich szybkich tras, czy usterka przełącznika na drzwiach kierowcy choć wszystko działa jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, bardzo dobry układ wtryskowy Bosch praktycznie bezawaryjny przy jeździe na filtrach Filtronu czy Maana. Silnik rewelacja.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Kombi