Silnik
: Niesamowita elastyczność, ciągnie jak Diesel już od 1500 obrotów.
4,0
Całokształt
Samochód stworzony w długie trasy. Przejechanie 1500 km do Włoch nie stanowi żadnego problemu. Miejsca w środku jak w limuzynie. Do środka można zapakować pół mieszkania, żonę, dwójkę dzieci i psa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niesamowicie elastyczny, mocny, wyprzedzanie dwóch tirów na trasie to chwila. Spalanie na trasie max 14 litrów LPG, średnio 11. Natomiast w mieście potrafi spalić 18.
4,0
Skrzynia biegów
Normalna, dosyć precyzyjna skrzynia, ale na tle silnika wcale się nie wyróżnia. Długi przełożenia - na dwójce jedzie do 115 km/h.
4,0
Układ jezdny
W mojej wersji z ids+ dosyć twarde i głośne - po sprawdzeniu na szarpakach okazuje się, że wszystko sztywne. Po prostu ten typ tak ma.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu i na boki, zdecydowanie gorzej do tyłu - przydają się czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, no może oprócz tych głupich manetek kierunkowskazów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja rewelacja, najbardziej wydajna jaką miałem. Ogrzewanie zimą super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj powinna być 6. Ilość miejsca z przodu, z tyłu, w bagażniku - mistrzostwo świata. Jeden z największych w swojej klasie.
4,0
Wyciszenie
Do 160 km/h bardzo cicho, później słychać trochę szumu, ale i tak jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest adekwatne do osiągów. Inne auta o podobnej mocy potrafią spalić jeszcze więcej. Poza tym po zainstalowaniu LPG koszt paliwa jest niższy niż w przeciętnym 2 litrowym Dieslu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za podobne pieniądze raczej nie otrzymamy auta o takiej mocy i takiej wielkości jak Vectra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przede wszystkim eksploatacja - oleje, filtry, klocki tarcze, żarniki ksenonowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez prawie 4 lata użytkowania nic poważnego.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 turbo ECOTEC 230KM 169kW
[l/100km]