silnik super doskonale się wkręca od 2200 do prawie 6000 obr zaczyna się czuć dodatkową moc z turbiny
poza tym pracuje bardzo cicho na jałowych obrotach nawet nie słychać że pracuje od około 4000 zaczyna być słychać mruczenie
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia 6 biegowa sprawdza się idealnie w tym samochodzie
na na szóstce przy 140km/h na obrotomierzu jest 3000 obr a komputer pokazuje spalanie na poziomie 9,8 -10.5
4,0
Układ jezdny
w porównaniu z moim poprzednim samochodem wypada trochę słabo
być może przez to że zawieszenie mam obniżone o 4mm i jest bardziej twarde
na oponach 225/45/R17 czuć koleiny
doskonale prowadzi się w zakrętach nawet przy dużych prędkościach a układ wspomagania hamulców EBV pozwala nawet na ostre hamowanie podczas pokonywania zakrętu działa to super czuje się przez to bardzo pewnie
Komfort
5,0
Widoczność
na niektórych forach wersja kombi nazywana jest akwarium :)
szyba w tylnych drzwiach ma szerokość 70cm a razem z trójkącikiem 90cm ma to dobry wpływ na widoczność a minus tego taki że na słońcu środek się bardziej nagrzewa
5,0
Ergonomia
wszystkie wskaźniki i włączniki rozmieszczone przejrzyście i czytelnie
regulacja kierownicy we wszystkich płaszczyznach
manetki przy kierownicy działają trochę inaczej niż w większości samochodów co wymaga przyzwyczajenia a także może dezorientować na początku
dużym plusem jest sterowanie radia z kierownicy
vectra posiada z przodu aż 6 schowków w tym jeden na okulary jeden może służyć też jako podstawka pod napoje również z tyłu jest podstawka pod napoje
bardzo duży schowek od strony pasażera
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dedykowany przycisk umożliwiający włączenie nadmuchu na przednią szybę idealne do odparowywania
centralnie umieszczony nadmuch na tylną kanapę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo przestronny dużo miejsca dla kierowcy i pasażera tył powiększony o 13 cm w stosunku do sedana zapewnia naprawdę dużo miejsca
ostatnio przewoziłem drzwi wraz z futryną o wymiarach 2050 x 970 weszły bez problemu po położeniu siedzeń na uwagę zasługuje fakt że bagażnik jest równy w formie prostokąta i nie posiada przewężeń ani wcięć na wysokości amortyzatorów jak w wielu innych samochodach
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre wyciszenie silnik słyszalny powyżej dopiero po przekroczeniu 3500 obr
przy ruszaniu czasem słychać poskrzypywanie nadwozia
bardzo dobrze nagłośnienie vectra posiada system 9 głośników
opony tylne mają tendencje do ząbkowania co może być słyszalne podczas jazdy z wyższymi prędkościami i dawać odgłos jakby łożyska były do wymiany
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
12 l miasto
10 l trasa (przy prędkości około 140 km/h na gierkówce)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie żadnych usterek nie miałem mimo sporego przebiegu ponad 200 tys.
raz czujnik z lewego tylnego koła przestał działać
winny okazał się urwany przewód 15 minut z lutownicą pod samochodem i po problemie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak
chyba że poważną awarią można nazwać rozładowanie akumulatora po 2 godzinach słuchania głośno muzyki :) a to zdażyło mi sie 2 razy
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
[l/100km]