Przeniesienie napędu
: Niekończące się drgania przy różnych prędkościach. Nie pomogły nowe półosie, opony czy inne możliwe przyczyny. Pierścienie centrujące też przerobiłem i nic. Koledzy w swoich Vectrach podobnie. Więc ten typ tak ma.
4,0
Całokształt
Kupiłem autko przy 140k. Sprawdziłem pod względem technicznym i lakierniczym. Nie przewidywałem, że moja przygoda z Oplem będzie trwać 7 lat i przejechałem 130k km. Auto nigdy mnie nie zawiodło, zawsze dojechałem do celu. Duże pojemne, dynamiczne, a po założeniu LPG i oszczędne. 10L LPG przy normalnej jeździe jest wg mnie bardzo zadowalające. Gdyby nie usterkowość elektroniki i wyskakiwanie pierdół w krótkich odstępach czasu dałbym 5.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nigdy nie stwarzał problemów, osprzęt również. Było by idealnie gdyby był nieco bardziej oszczędny ale moc i masa robią swoje. Koszta utrzymania udało się zniwelować dzięki instalacji lpg (u mnie BRC). Wbrew wielu opiniom nie miałem żadnych problemów z ECU czy poborem oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa, po zakupie wymieniłem olej, ZERO problemów. 2,8tyś obrotów przy 140km/h. Cisza i względna ekonomia.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie delikatne, nie lubiące tanich zamienników. Tył wielowahacz = większe koszta. Dodatkowo geometria lubi się rozjechać. Gdy przesiadłem się z Toyoty byłem negatywnie zaskoczony mniej pewnym prowadzeniem pojazdu.
4,0
Karoseria
Auto było przez mnie większość czasu garażowane. Po za drobnymi ogniskami na klapie i drzwiach nie miałem problemów z rudą.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i intuicyjnie rozmieszczone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo sporej przestrzeni do ogrzania szybko sobie radził z zaparowanymi szybami. Na koniec użytkowania miałem problemy z czujkami od klimy w nawiewach. Ciężko było uzyskać nastawioną temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam dwa metry. Cała rodzina również wysoka. Nikt nigdy nie skarżył się na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Jeździłem z różnymi prędkościami i nigdy nie musiałem krzyczeć podczas rozmów z pasażerami. Jedyny minus to odgłosy z bagażnika gdzie wyciszenie było zdecydowanie gorsze ale to raczej choroba wszystkich kombiaków.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z20NET nie należy do oszczędnych silników. Mając sporo mocy i momentu aż się prosi by jechać szybciej.
Rozwiązaniem jest LPG, zwróciło mi się po około 18k km. Koszt przejechania 100km spadła ponad o połowę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie było źle, auto nie było nad wyraz drogie, części również.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Opel względem Japończyków jest tańszy również w częściach, różnica jest tylko taka, że z tych części musiałem często korzystać. Pierdoły ale irytujące. Gdybym nie dbał to może by mnie może tak to nie bolało ale ja lubię jak wszystko jest sprawne. Z drobiazgowych usterek praktycznie nie wychodziłem. w jednym miesiącu to w następnym tamto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Kupiłem je z przebiegiem 142k, zrobiłem prawie drugie tyle. Zawsze dojechałem do celu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
[l/100km]