Witam wszystkich po 6 latach użytkowania mogę więcej powiedzieć co nieco. Mam wersje przed liftową jeszcze sygnowaną Irmmscher. Silnik 2,0 turbo Z-2,0Net koncernu GM który był montowany w sabie 9,3 o mocy 175 koni ( szkoda że do opla nie ładowali jednostki o mocy 210 koni dodam że konstrukcja była taka sama różniła się tylko wielkością wtrysków i wielkością turbo) na blacie ma przejechane 250000 tys km . W moim aucie zamontowane jest LPG stag 300 na wtryskach hana i reduktorze do 250 koni. i jak na razie dział bez zastrzeżeń dodam że na gazie jeżdżę już 6 rok i oczywiście wymieniem filtry. W ciągu tych 6 lat miałem 3 poważniejsze awarie a mianowicie pierwsza to padło łożysko w prawym przednim kole koszt to 550 zł - wymieniłem je sam, padła pompa paliwa po jakimś czasie kupiłem w intercarsie a wymianą zajęło się ASO Częstochowie i trzecia poważna awaria to zdechła pompa wspomagania TRW która jest bardzo droga bo kosztuje jako zamiennik ok 2800 zł i do tego jak się w sklepie zdaje starą uszkodzoną (w intercars). Reszta to sa sprawy eksploatacji auta. Zawieszenie przód w ASO jedna strona przy zniżkach to koszt ok 750 zł Natomiast tył to koszmar jak zabuliłem w 2019 za cały tył z ustawieniem całego zawieszenia 4000 tys. problemem są śruby regulacyjne na tyle a są 4 sztuki które się zapiekają i przy próbie odkręcenia po prostu urywają ale to standardowy problem układu wielowahczowego. Zawieszenie w niej jest dość twardo zestrojone więc w zakrętach można sie poczuć bezpiecznie. Nie mam na szczęście amortyzatorów z IDS bo są jak na opla koszmarnie drogie i właśnie tego nie rozumiem dlaczego amorki z IDS za sztukę 1700zł za przód a za tył 1200 zł. A dodam ze miałem okazje się przejechać taką vectrą i naprawdę się fajnie jeździ. Silnik z2,0net silnik do saaba 175 koni daje rade lubi tuning jak masz auto nie ruszone przez pseudo mechanika to jest git. Ważne by do tego silnika lać dobrej jakości olej ja leje MOTUL 5W30 c3 ja zmieniam co 10000 tyś czyli 2 razy w roku . Auto naprawdę daję Frajdę z jazdy Spalanie na poziomie zima opony 205 16 55 to około 13,5 litra dodam że klimy nie wyłączam, lato na oponach 225 17 45 to około 14,5 litra i to LPG 95 % to jazda w mieście Dodam że miałem okazje jeździć wersją z silnikiem 2,8 280 koni i to już sobie fajnie radzi z masą auta . Wnętrze samochodu bardzo przestronne. Brak tu przemyślanych schowków na drobiazgi. A bym zapomniał jak ktoś ma ksenony i mu parują a nie miał uszkodzonych reflektorów to nich kupi silikon REINTZA i dokładnie oklejki nim regulacje wysokości świateł w reflektorze to tak dostaje sie wilgoć podczas deszczu ja to miałem u siebie, myślę ze ta usterka tyczy sie wszystkich vectr c zarówno przed jaki op liftowych. Ogólnie auto naprawdę prowadzi sie przyjemnie i jest frajda z jazdy nie jedno tdi 1,9 robi jak i te downsaisingowe silniki tu moc jest wypośrodkowana
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik do saaba pancerna konstrukcja jeden z lepszych motorów w koncernie GM
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia o oznaczeniu F-40 to jest dobre połączenie dodam że jeszcze były pakowane skrzynie o oznaczeniu M-32 które były bardzo awaryjne i potrafiły sie rozsypać w locie przez wadliwe łożyska obie te skrzynie są fiatowskie. Tak ze skrzynie F-40 cacy ,,,,,,,,,,a te M32 trzymać się z daleka
5,0
Układ jezdny
zawieszenie sztywne, wielowahacz daje rade jak sie dba ale też swoje kosztuje Silnik mało awaryjny dynamiczny pod warunkiem jak jakiś pseudo mechanik nie włożył swoich lewych łap. Oraz jeżeli będziemy dbali o interwały olejowe jak i o zam olej musie być dobrej jakości
5,0
Karoseria
na razie jak na 15 jest oki lekkie pęcherzyki wyszły w okolicach rantu tylnego nadkola
Komfort
5,0
Widoczność
duże i przestronne nie ma problemu z parowaniem szyb warunek pilnowanie wymian filtra kabinowego dodam ze można to samemu robić bo tu jest to banalnie proste
4,0
Ergonomia
bark schowków na drobiazgi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko chodzi jak należy kilma sprawna co rok dobijana
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
spora ilość miejsca szczególnie na tyle jak wielki bagażnik
4,0
Wyciszenie
wyciszenie mogło by być leprze bo na autostradzie jak się rozpędzisz do 180 robi się głośno. W aucie końcowy wydech firmy EBERSCHAPER tylne końcówki to 2200 zł są ciche i dobrze tłumią ja niedługo będę miał je do wymiany i zastanawiam czy nie założyć jakiegoś sportowego
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty możecie policzyć ja staram się dbać o auto to zaś odwdzięcza się w miarę niska usterkowością miałem 3 poważne usterki w ciągu 6 lat reszta to koszty eksploatacyjne
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobry za niewielkie pieniądze mamy rodzinne dynamiczne kombi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zdechł lewy czujnik parkowanie zamiennik na tył 99 zł wymieniłem go we własnim zakresie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zdechła pompa paliwa pompa wspomagania wymieniłem łożysko wraz z piastą na przodzie aaaa i zawieszenie tył ale to właściwie bardziej eksploatacyjna rzecz
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
[l/100km]