Zawieszenie
: skrzypia gumy w niskich temperaturach
5,0
Całokształt
Ten samochód jest dobrym wyborem dla rodzin z dziećmi. Nadaje się również dla biznesu i jeszcze długi czas będzie wywoływał swym wyglądem pozytywne wrażenie. Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Następna będzie Insignia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wspaniałe auto! Wygodne, bezpieczne. Pracy silnika dzięki wyciszeniu prawie nie słychać. Zresztą na zewnątrz też jest bardzo cichy. Wielu twierdzi, że to najlepszy silnik w tym modelu. Turbo wkręca się bardzo szybko. Jednak po roku jazdy już oczekuję czegoś więcej - następny samochód musi mieć ponad 200 koników! Żeby było jasne: żadnych problemów z silnikiem.
4,0
Skrzynia biegów
U mnie manualna. Wszystko zależy od temperamentu kierowcy: jeśli akurat mam chilloutowy nastrój skrzynia chodzi płynnie :-) , ale przy sportowej jeździe trzeba trochę uważać, zwłaszcza przy redukcji. Świetna szóstka: już od 80 km/h ciągnie zadowalająco, przy tym wspaniale słychćc świst turbo.
3,0
Układ jezdny
Przeciętnie, ale to dlatego, że coś tam skrzypi, ale to ponoć przypadłość kilkuletnich modeli vectry: skrzypią jakieś gumy gdy temperatura spada poniżej kilkunastu stopni, nie ma czasu tego sprawdzić. Natomiast niewątpliwie jest to wada - nie powinno się już to zdarzać w samochodach tej klasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie narzekam. Wielkie lusterka, szyby - nawet widoczność do tyłu jest świetna. Brak parktronika w ogóle mi nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Cały kokpit sprawia wrażenie funkcjonalności i czytelności, przyciski na kole kierownicy bardzo przydatne. Wbudowany GPS z kolorowym wielkim wyświetlaczem jest prosty i przez to bardzo funkcjonalny. Na ilość schowków i ich dostępność nie narzekam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hmm... Klimatyzacja manualna doskonale radzi sobie nawet z wielkimi upałami. Przycisk odparowania przedniej szyby radzi sobie z nią w kilka sekund. Co do ogrzewania, to mam webasto - nieprawdopodobna wygoda i komfort. Na parkingu wszyscy skrobią, a ja wsiadam, włączam wycieraczki i odjeżdżam!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni. Częste wycieczki w góry nie stanowią żadnego problemu, a często zabieramy dużo swoich rzeczy plus jeszcze wózek i walizka znajomych, którzy jadą małym autkiem.
5,0
Wyciszenie
Żadnych uwag. jeśli ktoś pisze, że w jakimś aucie słychać silnik na wysokich obrotach, słychać opony lub coś szumi przy 160 km/h, to niech przesiądzie się do tramwaju.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Turbo benzyna... To musi palić, ale czasem mnie zaskakuje. Zresztą - stać mnie, a przyjemność z jazdy - bezcenna. Jeśli ktoś chce analizować zakup turbo benzyny pod względem ekonomicznym, to niech lepiej przestanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rok temu (10.2008r.) mój samochód był w bardzo dobrej cenie. Nie podam, bo nie uwierzycie za ile go kupiłem. Powiem tylko, że sprzedając go teraz (12.2009r.) jeszcze bym na nim zarobił jakieś 10 tys. zł. Według mnie Opel Vectra w swojej klasie jest najlepszym wyborem z punktu widzenia ceny zakupu w stosunku do jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zatkany odpływ wody z przodu - 0 zł; żarówka świateł mijania - ta sama dwa razy w ciągu kilku miesięcy - 30 złotych. od dłuższego czasu nic więcej. To samochód, jeździ, ma prawo coś się stać. Wolę takie usterki niż kilkutysięczne naprawy poważnych awarii, które zdarzają się innym markom samochodów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Układ CIM - 500 zł; tuleja prawy przód wachacza - 250 zł; elektronika alternatora - 100 zł. Dla mnie to niewiele, a wciągu roku przejechałem 28000 km. NIGDY mnie nie zawiódł podczas jazdy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
[l/100km]