Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

Marcin, 9 lat temu
Silnik 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Duże, wygodne i pojemne auto bardziej w trasy niż na miasto. Dobry na wyjazdy wakacyjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę słaby jak na masę auta, do tego raczej mało elastyczny. Jego braki widać zwłaszcza w mieście. W trasie ok. Raczej oszczędny. Dobry do LPG. Klima wyraźnie pogarsza osiągi.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje z wyczuwalnym oporem - trzeba się przyzwyczaić. Biegi wchodzą nie tak precyzyjnie jak bym chciał. Brak 6 biegu, z drugiej strony na piątym biegu jedzie od 60 km do 200.
4,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemne prowadzenie, jedzie jak po sznurku. Z drugiej strony twarde zawieszenie raczej na dobre drogi. Trzęsie na dziurach. Dobre wspomaganie.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto bez czujników nie wiadomo gdzie się zaczyna i kończy. Czasami trzeba wyjść aby sprawdzić czy jest miejsce. Zdecydowanie na mniej zatłoczone parkingi. Do przodu widoczność ok. Świetne lusterka.
5,0
Ergonomia
Obsługa raczej intuicyjna. Sławne przełączniki kierunkowskazów czasami trudno wyczuć. Resztę łatwo ogarnąć. Środkowy podłokietnik trochę nie leży.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie jest ok. Naprawdę wydajne. Bardzo rozbudowany zakres ustawień i siły nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Wnętrze wystarczająco szerokie i wysokie. Dużo miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Wyciszony bardzo przyzwoicie - to nie kompakt i nie diesel. Najbardziej przeszkadza breloczek podłączony do kluczyków w stacyjce - nieznośnie hałasuje na dziurach :-) Poza tym silnik powyżej 3,5 tyś do nieco ponad 4 tyś obr wytwarza dziwny rezonans wyraźnie słyszany w kabinie - uciążliwość znana z innych opli z tym silnikiem. Fabryczne opony też odczuwalnie hałasują.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tej wersji silnikowej z instalacją LPG jest to naprawdę dobry wybór. Niskie koszty paliwa i prosty silnik bez rozbudowanego osprzętu znanego z diesli np. brak EGR dają perspektywy na niskie koszty stałe. Z drugiej strony wielowahacz z tyłu i aluminiowy wahacz z przodu mogą oznaczać większe koszty ewentualnych napraw. Generalnie koszty części zamiennych i serwisu akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja po liftingu bardziej dopracowana i mniej awaryjna, wygląda lepiej i łatwiej ją sprzedać. Wnętrze poprawne, odporne na duże przebiegi. Nadwozie nie rdzewieje. W tej wersji silnikowej godny polecenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana przednich sprężyn - pękła, poza tym klocki filtry oleje i świece. Poza tym nic przez 25 tyś km. Ponadto tylna lampa - żona popsuła na parkingu :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
8,3
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Kombi