Zazwyczaj się czepiam wszystkiego ale tutaj zrobię wyjątek. Vectra jest przemyślanym samochodem, nic nie dzieje się tutaj bez powodu. Miło się nią jeździ, miło się na nią patrzy. Wersja po lifcie na prawdę zwraca uwagę przechodniów. Stylistyka jest nowoczesna i ciekawa. Prosta konstrukcja silnika czy układu zawieszenia wpływa na niskie koszty utrzymania, a na pewno dużo niższe niż np. diesli.(koszt wymiany rozrządu z pompą wody ~420zł bez robocizny).
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogólnie miłe zaskoczenie. Spotkałem się z wieloma komentarzami, że jest to jednostka za słaba do tej masy..taa..w razie potrzeby wysokie obroty (które lubi) oraz redukcja biegu robi z tej krówki torpedę (opinia nie dla fanów V6:)i ten dzwięk przy przyspieszaniu....mi się podoba, na prawdę wystarczy
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczna. Mam wrażenie, że mogę jechac każdą prędkością na każdym biegu.
5,0
Układ jezdny
Niestety na polskie drogi nie ma dobrego zawieszenia. Vectra na prawdę bardzo dobrze daje sobie radę z nierównościami, wybojami i dziurami ale auto z tak dużym rozstawem osi zachowuje się jak kuter podczas sztormu. Szkoda auta na takie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczna maska i pionowy tył kombi ułatwia manewrowanie. Przeszklenie jest praktyczne więc widzimy co się dzieje wokół samochodu. Ewentualne negatywne opinie w tym temacie swiadczą wyłącznie o słabych umiejetnościach kierowcy. Na wiosnę przyciemniam tył.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach. Obsługa komputera czy navi intuicyjna i logiczna. Bardzo przydatne przyciski funkcyjne w kierownicy. Jedynie mogę się przyczepić do załączania/wyłaczania kierunkowskazów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najważniejsze, ze jest nawiew na tył. Bardzo wydajny wentylator i nagrzewnica (klimatyzacji nie sprawdzałem). nawiew ustawiamy manualnie bądź w automatyce-system sam dopasowuje nawiew w stosunku do zadanych parametrów. System odparowania przedniej szyby i wszyscy w aucie mają włosy w pionie:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No to to jest już szok. 2 miesiące szukałem VC w wersji GTS i...jak bardzo się cieszę, że nie znalazłem. Powierzchnia płaska bagażnika ok. 2,0x1,2 m bez przesuwania przednich siedzeń. Dziecko skacze na kanapie z tyłu jak w figloraju. Nikt z pasazerów nie ma prawa narzekać na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie dzwięków pochodzących z zewnątrz doskonałe. Jeśli chodzi o silnik to do 100 km/h niesłyszalny. Po przekroszeniu tej prędkości wyraźny pomruk silnika ale nie przeszkadza w czymkowiek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktoś pisze 6,0l/100km to po prostu buja w obłokach. Board Comp. uruchomiony techem. Jazda mieszana (miasto/trasa 40/60) srednia 8,5-9, sama trasa 7-7,5. Podczas jazdy miejskiej wyraźnie pali wiecej (~10l/100). Uważam, ze i tak nie jest żle. Pamiętajmy o wadze 1,5 tony i prawie 5 m długości. Chcesz auta ekonomicznego - kup sobie golfa III...
5,0
Stosunek jakość/cena
28 tys. zł za autko z 2005r. po lifcie 110 tys. km.. Na wyposazeniu oprócz el. szyb czy klimatyzacji mam navi z kolorowym wyświetlaczem, radio ze słuchawki marki opel:) dla pasażera i wiele innych bajerów.Mioooodzio.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co można powiedzieć po przejechaniu 1500 km...narazie ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co można powiedzieć po przejechaniu 1500 km...narazie ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
[l/100km]