Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Hatchback

Łukasz, 3 lata temu
Silnik 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Vectra C Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Opiera się korozji i dobrze znosi upływające lata w różnych warunkach. Nadal zachowuje dużą sztywność.
Inne : Podgrzewanie tylnej kanapy :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 2.2 dti, problemy z pompą wtryskową a przede wszystkim z jej sterownikiem. Potrafi zgasnąć w trasie i wracamy na lawecie. Oczywiście nie jest to usterka występująca co tydzień, ale dwa takie przypadki na 6 lat to za dużo. Do tego nie każdy umie i chce to naprawiać.
Układ elektryczny : Czasem coś głupieje. A to padnie panel klimatyzacji, a to radio nie chce się pod głosić, to znów szyba otworzy się za trzecim przycisnieciem. Ale zazwyczaj, wszystkie te usterki trwają chwilę i same się naprawiają :p
4,0
Całokształt
Przestronne i wygodne wnętrze, dobre wyciszenie, niezłe materiały wykończeniowe, dobra jakość zabezpieczenia antykorozyjnego. Klimatyzacja wydajna, drobnych usterek w zasadzie brak, natomiast silnik 2.2 dti bywa kłopotliwy. Gdyby nie problemy z tym motorem, byłbym bardzo zadowolony i dał maksymalną możliwą ocenę. Z innym silnikiem polecam, aczkolwiek trzeba mieć świadomość, że większość egzemplarzy ma już swoje lata, jest mocno wyeksploatowana i usterki będą się namnażać. Niemniej, pewny i zadbany model to będą dobrze wydane pieniądze.
Wrażenia
2,0
Silnik
Gdy działa jest ok, mało pali, kultura pracy przeciętna, osiągi jedynie akceptowalne. Problem jest z pompą wtryskową i jej sterownikiem jak i całym osprzętem. Układ dolotowy musi być kontrolowany, czyszczony itd.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bezproblemowo i bez zarzutu. Przydałby się 6 bieg, ale w sumie do normalnej jazdy wystarczy i prawidłowo zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Wszystko jak należy. Może układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni ale też niczym nie zaskakuje.
5,0
Karoseria
19 lat na karku a korozja pojawiła się tylko na elementach, które były uszkodzone mechanicznie i nie zabezpieczone właściwie. Nadwozie dalej sprawia wrażenie sztywnego i zwartego. Po polerce nawet czarny lakier prezentuje się bardzo dobrze, aczkolwiek trzeba o niego dbać gdyż jest dość miekki.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko bardzo dobrze widoczne, jedynie widok w tył po skosie mógłby być lepszy ale i tak nie sprawia to jakichś problemów. Ocenę 5 dałbym tylko auto typu polonez gdzie dookoła szkło i wszystko widać więc 4 gwiazdki to i tak wysoko.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego doczepić. Podłokietnik mógłby mieć regulacje wysokości ale to minimalny szczegół gdyż do mnie jest w sumie i tak dobrze dopasowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja, dużo bardziej niż w nowszych samochodach. Wnętrze dość wolno się nagrzewa ale to dość duży stary diesel więc nie ma co oczekiwać szału.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość samochodu to miejsca jet na prawdę dużo. 4 dorosłe osoby (do 185 cm) mają duży komfort, wyzsi też się zmieszczą ale będzie odpowiednio mniej wygodnie. Piątka pasażerów też się mieści ale już nie będzie im tak wygodnie, szczególnie na dłuższych trasach.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy samochód, może nie licząc silnika ale to wina właśnie jego a nie wyciszenia. Obecne auta często są głośniejsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie awarie silnika, to w zasadzie byłby to bardzo ekonomiczny samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze egzemplarze mają śmieszne ceny i oferują bardzo dużo jak za cenę jaka trzeba zapłacić. Problem w tym, że są w większości zajeżdżone. Ale jak uda się kupić samochód zadbamy z bezpieczym silnikiem to każdy będzie zadowolony. Ciężko znaleźć lepszą alternatywę. Najbardziej zadbane egzemplarze z dobrym wyposażeniem nadal trzymają nieźle cenę ale czasem można trafić coś w mniejszych pieniądzach. Taki zakup na prawdę się opłaca bo samochód za stosunkowo niewielkie pieniądze potrafi dużo zaoferować. Wodotrysków nie ma co oczekiwać, żadnych asystentów kierowcy itp ale dwustrefowa klima, pełna elektryka, skóra, podgrzewane i wentylowane fotele, tempomat itp wystarczy aby wygodnie i komfortowo podróżować.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz czyszczenia czujnika doladowania turbo, dolotu czy wymiany pękniętego zbiornika płynu chłodniczego w zasadzie nie było.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik 2.2 dti można brać tylko gdy znamy jego pełną historie i wiemy, że ktoś dbał o niego ponadnormatywnie. W przeciwnym razie, dla świętego spokoju lepiej wziąć benzynę a jeśli diesel, to tylko 1.9. Poza tym, ciężko się do czegoś przyczepić.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Hatchback