Jest o wiele cichszy od 1,9 tdi vw i dużo oszczędniejszy. Sprawqdza się zarówno w mieście, jak i w trasie. Nie nadaje się do sprintów spod świateł, ale sprawne wykorzystywanie przełożeń skrzyni biegów pozwala na dynamiczne poruszanie się po mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Ocena \"4\" wynika z tego, że w kwestii przełoczania w Passacie było lepiej, tu bez zastrzeżeń. Przełożenia dopasowane do możliwości jednostki napędowej.
5,0
Układ jezdny
Opel Vectra C GTS!!! Myślę, że to wystarczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo, że doskonale, Viki od kilku miesięcy ma nową lampei rysy na zderzaku.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
U mnie nie najlepiej. Szybko parują szyby, w deszczu praktycznie cały czas na klimatyzacji.
3,0
Wyciszenie
Cztery lata i 70 tys. km temu było o wiele lepiej... W porównaniu z 1,9 tdi VW super - odniesieniu zarówno do Passata, jak i Altei
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dojazdy do pracy na odcinku 12 km po Warszawie w godzinach szczytu: 7,3 - 7-5 l/100 km, trasa 5,2 - 5,5 (Warszawa - Burgas, Słowacja przepisowo, Rumunia 50% trasy na 3 i 4 biegu (Karpaty), Węgry 170-210 km/h, Bułgaria 120-140 km/h, etc.)
Altea użytkowana przeze mnie równocześnie z GTSem spala w mieście około 9-10 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez cztery lata eksploatacji wymieniono czujnik ciśnienia oleju, przednie sprężyny i zapobiegawczo wachacze, tuleje, etc.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]