Układ elektryczny
: drobne rzeczy nie wymagające mechanika
4,0
Całokształt
Bardzo fajne i porządne auto pod warunkiem, że kupimy pewny egzemplarz. Vectra jest bardzo popularna. Na portalach aukcyjnych jest kilkadziesiąt jak nie kilkaset ofert. Podobnie jak w przypadku innych aut szukajmy egzemplarza sprawdzonego i pewnego. Nie kupujmy pierwszego obejrzanego, pierwszego lepszego. Sporo osób narzeka na Vectry, że się psują ale 9 na 10 ofert sprzedaży to trupy po przeszczepach z Niemiec zajechane i kręcone. Każde auto po przebiegu np: 300 tys będzie do roboty. Moja jest z polskiego salonu, serwisowana do końca w ASO z pełną historią i udokumentowanym przebiegiem. I moja się nie psuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
150KM i 320 Nm daje radę. Silnik ciągnie jak szalony i mimo, iż moja Viki jest z automatyczną skrzynią biegów to momentu nie brakuje nigdy. Jak to diesel bardzo długo się nagrzewa. Ogromną zaletą jest to, że wiemy kiedy przepala się DPF. Jak to zwykle bywa (złośliwość rzeczy martwych) przepala się w najmniej odpowiednim momencie ale wiemy kiedy i możemy odpowiednio reagować. Jeżeli będziemy dbać o turbinę i DPF to silnik bezobsługowy. Najlepsza rzecz w tym aucie.
4,0
Skrzynia biegów
LUDZIE, NIE BÓJCIE SIĘ AUTOMATU! Trochę się obawiałem automatu Opla bo krąży opinia, że jak automat to tylko Merc, BMW i DSG koncernu VW. Ale obawy były bezpodstawne. Moja to AF40 montowana także w Volvo i Saabach. Pewnie DSG jest szybszy ale ta skrzynia jest naprawdę fajna. Chodzi płynnie i szybko. Wymiana oleju w ASO kosztuje 400 zł (materiały + robocizna) - to nie dużo. Nigdy już nie kupię manuala. Automat uzależnia.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej twarde, auto fajnie trzyma się drogi. Ale czuć masę auta. Podobnie jak w innych autach antypoślizg to fikcja. Nie wiem po kiego grzyba w ogóle to montują. Góry zimą tylko z łańcuchami. Nie należy ufać temu wynalazkowi.
Komfort
3,0
Widoczność
Ogromne lusterka (i wada i zaleta). W tylnych bocznych trójkątach kompletnie nic nie widać i to przeszkadza szczególnie w mieście, gdzie jest spory ruch. Cofanie trochę na czuja.
4,0
Ergonomia
Ogromne schowki, wszystko pod ręką. Oczywiście jak to w Oplu kierunkowskazy wymagają przyzwyczajenia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dałem ocenę przeciętną bo ja mam problem z zaparowaną tylną szybą. Paruje tylko ta tylna, Filtr wymieniony.
Klima i ogrzewanie bez problemu - ja mam klimatronic.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No nie wiem czy na rynku jest większe auto w tym segmencie. Jest przeogromna. Przestrzeni w środku jest aż za dużo. Bagażnik to już inna bajka. Płyta 180x90 wchodzi bez zająknięcia (oczywiście po złożeniu tylnej kanapy). Żaden wyjazd wakacyjny nie będzie problemem. Doskonale to za mało.
4,0
Wyciszenie
Jako, że to diesel to silnik słychać ale jak ktoś jeździł dieslami to nie będzie mu to przeszkadzać.
Poza tym hałasu w środku nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Raczej tańsze auto w utrzymaniu w porównaniu z konkurencją. Bardzo popularne, masę części - również zamienników. Ceny ASO bardzo rozsądne. Vectra nie puści Cię z torbami pod warunkiem "patrz całokształt"
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego auta w tej cenie. Konkurencja jest droższa jak nie dużo droższa a oferuje to samo. Ewentualnie Peugeot 407 ale jest mniejszy i ma słabszy silnik.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem problem z trzecim stopem ale pół godziny roboty i wszystko działa jak należy. Po za tym komputer pokładowy potrafi się zawiesić ale kluczyk 10, odkręcenie klemy na minutkę i problem znika (nie trzeba ponownie ustawiać radia)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak i oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
[l/100km]