Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Hatchback

turmoll, 13 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Vectra C Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zaskoczony jestem elastycznością silnika, dobrymi osiągami, kulturą pracy oraz niskim spalaniem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : dwumas
Silnik : kolektor dolotowy, termostat
Inne : DPF
4,0
Całokształt
Ogólnie, jestem zadowolony z auta. Silnik, ma bardzo dobre osiągi, a przy okazji jest oszczędny. W samochodzie jest sporo miejsca. Bagażnik jest ogromny. Auto w wersji liftback wygląda dobrze, zaś pakiet stylizacyjny OPC-line dodaje sportowego charakteru. Przed zakupem koniecznie sprawdźcie: koło dwumasowe, kolektor dolotowy (czy cięgno klap wirowych nie leży na kolektorze). Szukajcie wersji bez DPF’a (jak sprawdzić, na słupku drzwi pasażera jest naklejka z nr VIN, na której jest kwadracik z cyferkami: 0.5 oznacza, że jest DPF.)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jestem mile zaskoczony dynamika tego diesla. Może nie jest to demon ruszania spod świateł (jedynka bardzo krótka, jak to w dieslu), ale na trasie rewelacja. 342 Nm i 154 KM robi swoje (robiłem pomiar na hamowni). Jak widać silniczek seryjny się nieźle trzyma. Trzeba pamiętać, ten silnik ma problem z syfiącym się dolotem (EGR, kolektor). W okolicach 100k km kolektor ssący będzie do wymiany. Koszt rzędu 900PLN za orginał na allegro + robocizna. Czytaj http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/70626-nieszczelnosc-w-okolicy-swiec-kolektor-dolotowy-19-cdti/
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam skrzynię 6-sci biegową. 1-dynka jest bardzo krótka (jak to w dieslach). 6-stki nie używam, nie mam gdzie. Po postoju, szczególnie zimą 1-dynka i 2-jka na początku ciężko wchodzą, później nie ma żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Przy parkowaniu: do tyłu nie patrzę – czujniki cofania. A z przodu wszystko widać. Podczas jazdy lewy słupek czasem może wchodzić w pole widzenia.
4,0
Ergonomia
Obsługa komputera pokładowego, klimatyzacji wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna – nic dodać, nic ująć. Od teraz nie wyobrażam sobie kupna auta bez dwustrefowej klimatyzacji automatycznej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu. Przepastny 500 litrowy bagażnik. Świetny dostęp do bagażnika dzięki podnoszonej klapie tylnej. Bez większego problemu zabieram się z rodziny na wyjazd z wózkiem, krzesełkiem i milionem innych rzeczy potrzebnych dziecku.
4,0
Wyciszenie
Żadnych zastrzeżeń, auto dobrze wyciszone. Na biegu jałowym nie słychać silnika, mimo iż jest do diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunek zużycia paliwa do mocy samochodu rewelacyjny. Auto przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa dysponuje niezłym kopem. Ceny przeglądów w ASO znośne, około 750 PLN wliczając olej i wszystkie filtry. Ceny części też rozsądne, jeśli się ich nie kupuje w ASO. Na allegro można znaleźć oryginalne części w cenie 60% tego, co oferuje ASO. Np. sławny kolektor dolotowy ASO ok. 1350 PLN, allegro ok. 800 PLN
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie mogłem znaleźć lepszego auta z segmentu klasy średniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga na - kolektor dolotowy - koło dwumasowe - DPF (ja na szczęście nie mam)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 126

Opel Vectra C – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Vectra C Hatchback