Zawieszenie
: Prowadzi się super - precyzyjnie, lekko i przyjemnie - ale nie jak zabaweczka. Super hamulce!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Inne
: tylne zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto to wymaga od czasu do czasu wizyty u doktora poza standardowymi przeglądami. Drobiazgi niedomagają, ale uczciwie serwisowane wydaje się być najrozsądniejszą opcją dla Kowalskiego klasy średniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Drobne niedomagania np. w postaci zatarcia zaworu EGR czynią silnik nieidealnym, ale dużych problemów brak, dynamika wystarczająca (do wyprzedzania w trasie, ale nie do wyścigów), ekonomia bardzo dobra.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są dobrze dobrane, biegi wchodzą należycie, nic nie wyje. Tak powinno być!
5,0
Układ jezdny
W zasadzie perfekcyjny, ale do czasu, gdy wybiją się elementy tylnego zawieszenia. To delikatna konstrukcja, ale gdy wszystko jest sprawne, auto prowadzi się jak zabawka w grze komputerowej i nawet niemałe błędy wybacza!
Komfort
5,0
Widoczność
Z każdej strony widać tyle ile potrzeba. Brak uwag.
5,0
Ergonomia
Pominąwszy niechlubną manetkę kierunkowskazów ( w Insignii powrócono do klasycznego rozwiązania), wszystko jest na swoim miejscu. Trudno się tu do czegoś przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre, ale późno się rozkręca (diesel). Klimatyzacja skuteczna o ile auto nie stało w słońcu przy 30 st. C. (Astra G miała więcej "pary"). Ale też nie ma co narzekać. Jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każde miejsce jest komfortowe i przyjemne. Wewnątrz auta wydaje się być sporo więcej miejsca, niż to wynika z zewnętrznych wymiarów. Dobre na długie trasy.
4,0
Wyciszenie
Diesle są głośniejsze i trzeba się z tym pogodzić. Ale rozgrzane auto w trasie nie męczy. Tyle zawieszenie potrafi huczeć, o ile jest wybite co nieco. Patrz układ jezdny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części (w tym dostępność zamienników) oraz awaryjność są na wysoko-akceptowalnym poziomie. Jednak jeśli ktoś szuka auta o kosztach utrzymania takich jak Astra, to niech kupi Astrę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ople są tanie w zakupie z zasady, ale też okazują się być dobrymi autami. Wiadomo, że nie można mieć wszystkiego, ale jeżeli nie poszukujemy auta do szpanu, to jest to chyba najlepszy wybór.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma ich dużo, ale potrafią irytować. Tak jak np. awarie modułu CIM w kolumnie kierownicy - w wilgotne dni błędy się zdarzają. Raz centralny zamek nie reagował przez pół dnia - ale nie powtórzyło się to od 2 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie było takich. Podobno Vectry C po lifcie są trwałe :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]