Elastyczność super - ładnie ciągnie na każdym biegu w przeciwieństwie do małych jednostek benzynowych, które generują głównie hałas. Dzięki temu wyprzedzanie jest bezstresowe. Na wolnych obrotach trochę klekocze, zwłaszcza na zimno, ale po przekroczeniu 100 km/h znacznie ciszej niż w moim poprzednim benzyniaku
4,0
Skrzynia biegów
OK, ale bez rewelacji, czasami haczy, może to kwestia przyzwyczajenia - im dłużej jeżdżę tym samochodem tym nmniej mi to przeszkadza
5,0
Układ jezdny
Dla mnie super, nic dodać, nić ująć - bardzo udany kompromis pomiędzy sztywnością i komfortem.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez wiekszych zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
Wszystko OK, wbrew pozorom nauka obsługi niektórych "patentów" Opla nie nastręcza większych trudności
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak dotąd nie stwierdziłem mankamentów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu bez rewelacji, ale mój wybór wersji hatchback był świadomy ze wzglęgu na mniejsze gabaryty zewnętrzne, natomiast w wersji hatchback i sedan jest z tyłu wyraźnie ciaśniej niż w wersji kombi, o czym handlowcy w salonach nie zawsze wspominają, a prezentowane są z reguły właśnie wersje kombi.
4,0
Wyciszenie
Na trasie przy 100-120 km/h silnika prawie nie słychać, natomiast wydaje mi się, że odrobinę za dużo hałasu generują opony
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa zgodnie z moimi oczekiwaniami, szkoda tylko, że cena ON zaczyna powoli przewyższać cenę benzyny :)
Cen przeglądów i napraw jeszcze nie miałem okazji przetestować
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Elegance z dodatkami - cena katalogowa 101 000 PLN raczej nie do zaakceptowania, ale po wynegocjowaniu 25% rabatu oferta okazała się bardzo atrakcyjna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd NIC
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd NIC
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]