Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Hatchback

Jeżolo, ponad rok temu
Silnik 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 277 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Vectra C Hatchback 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,00
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Kupując Vectrę V6 trzeba liczyć się z: dużym spalaniem, wysokimi kosztami serwisu, wieloma usterkami związanymi ze sporym już wiekiem auta. Jeżeli zaakceptuje się te trzy czynniki, to ten samochód da jego użytkownikowi dużo przyjemności z jazdy. Opel z tym silnikiem jest świetną maszyną do pokonywania setek kilometrów drogami krajowymi. Płynie się nim wtedy w fajnych warunkach, mając pod nogą zapas mocy i momentu obrotowego. Ja nie zaakceptowałem trzeciego ze wspomnianych na wstępie czynników, czyli usterkowości, i pożegnałem się z Vectrą po zaledwie roku jej posiadania.
Wrażenia
3,0
Silnik
Świetnie brzmi i bardzo dobrze napędza dosyć ciężką Vectrę. Wytrzymuje spore przebiegi, jednak pije przy tym olej. Mój, mając 276 tys km na liczniku, wciągał już 400 ml na 1000 km. Co oczywiste widlasty motor dużo pali. W mieście bez trudu da się wykręcić 17 litrów. Bajki o tym, jak to komuś spala 11 litrów w jeździe miejskiej należy zbagatelizować, bo 11 litrów to palą starsze benzynowe 1.8, a nie 3.2 V6.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to nieporozumienie. W czasie minusowych temperatur trzeba się z nią siłować. Gdy jest na plusie też wcale nie jest wspaniale i ma się wrażenie, że skrzynia trwa w stanie permanentnego zepsucia.
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Rdza łapie progi i nadkola. Po zimie stan podłogi potrafi niejednego zaskoczyć, dlatego warto ją wcześniej zabezpieczyć.
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Jednak wnętrze Opli z tych lat albo się kocha albo nienawidzi. Mnie się bardzo podoba. Fotele są średnio wygodne i po przejechaniu w nich 400 km czuje się dyskomfort.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna działa świetnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, znacznie mniej z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho. Auto jest nieźle wyciszone i można swobodnie rozmawiać przy 140 m/h. Warto przyjrzeć się uszczelkom w drzwiach - ich wyeksploatowanie sprawia, że szumy wiatru są bardzo mocno słyszalne.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny niektórych części nie są niskie. Zakup sprzęgła wraz z dwumasą to wydatek 5000 zł. Rozrząd kosztuje 800 zł. Alternator 700 zł. Dodatkowo wielu mechaników nie ma pojęcia, jak serwisować ten samochód i w związku z tym robią na czuja.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rozłączający się nagle tempomat, często przepalające się żarówki w tylnych lampach, padające silniczki podnoszące szyby, świrująca w mroźne dni klimatyzacja, centralny zamek żyjący swoim życiem.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepływomierz, półoś, alternator, wielowahacz, tylne amortyzatory, wentylator chłodnicy, dwa silniki podnoszące szyby - wiek zrobił tu swoje i wszystkie te elementy przyszło mi wymienić w ciąg 10 miesięcy. Do tego dochodziło pobieranie oleju przez silnik.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Hatchback 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
Średni koszt przejechania 100 km
90,50 zł
12,0
l/100km
14,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Hatchback