Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Hatchback

Kamillos, 8 lat temu
Silnik 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Vectra C Hatchback 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,00
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Długo poszukiwany następca STeka, którego posiadałem prawie 6lat. Nie pozbyłbym się Forda, gdyby nie spotkanie z innym autem. Padło na "błyskawicę". Niestety nie wiedziałem, że to błyskawica prosto w d***. To auto chyba się kocha albo nienawidzi. Nie można go mieć i być poprostu zadowolonym z posiadania. Od początku i w skrócie. Nazwanie go autem klasy średniej to nieporozumienie. Głośno, co chwile wydaje z siebie różne dźwięki, a to klapa bagażnika, a to wiatrak wewnątrz, a to pompa wspomagania...Można wymieniać w nieskończoność. Osiągi wspaniałe...niestety to koniec zalet tego pojazdu. A szkoda Może dobre nagłośnienie, ale już wiem czemu :) Nie to nie wrak, nie to nie powypadkowe, nie to nie kupione jako okazja. Kupiony z oryginalnym przebiegiem, serwisowany...nic to nie dało
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi wspaniałe. Kultura silnika na 5tke. Elastyczny silnik. Na 5tym biegu można wspinać się bez problemu na górki i wzniesienia. Wyprzedzanie bezproblemowe. Cichy silnik. Jak to stwierdził mój mechanik jedna z cichszych V6stek jakie słyszał w swojej długoletniej karierze. Szkoda ze brakuje troszke tego charakterystycznego mruknięcia jak np. u konkurencyjnego Forda V6
3,0
Skrzynia biegów
Praca skrzyni przy temperaturach poniżej 10st to jakaś zagadka. Nie nie to nie wina oleju, awarii czy zużycia skrzyni...ten typ tak ma. Przy kresce niższej niż +10st twarda, musi się rozruszać. Nieporozumienie
4,0
Układ jezdny
Ani doskonały, ani przeciętny. Dobrze pokonuje zakręty, trzyma się drogi choć przy konkurencji średniak. Wspomaganie dostosowuje się do prędkości jazdy. Manewry kierownicą swobodne.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód, boczki OK. Tył tragedia. Czujniki parkowania powinny być obowiązkowe, standardem! W mojej wersji parodia. Mam wszystko z wyjątkiem wspomnianych czujników :/ Kufer wysoko podniesiony, szyba tylna tak samo. Pchnięcie kogoś parkując albo wjechanie w słupek może stać się irytacją... albo wychodzenie z auta i kontrola.
4,0
Ergonomia
Dobrze, nie można się zgubić, pogubić. Wszystko w dobrych miejscach. Wygląd dechy to rzecz gustu. Wielbiciel Vagena będzie czuł się jak w niebie, nawet stwierdzi, że jest tu poprostu ładnie. Kierowca Peugeota ucieknie w szale. Dla niego poprostu będzie to ocios
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby doskonale, ale no własnie "ale". Chyba to "ale" nieodłączne do całego auta. Gdyby nie świrowała wentylacja i chodziła kiedy się jej podoba to byłoby bardzo dobrze. Nagrzewa się bardzo szybko. Funkcja dogrzewania, która jest u mnie troszkę przyśpiesza ten efekt w zimne dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu, sporo miejsca z tyłu. Choć za mną jest go jak w Punto. Jestem wysokim kierowcą (prawie 2m). Bagażnik spory. Mieści wszystko :)
1,0
Wyciszenie
To nie porozumienie. W autach niższej klasy jest ciszej. Normalnie zazdroszcze żonie, która jeździ Peugeotem 307. Tak! Tak! Tam jest ciszej! Stwierdziłem, że to auto jest jak kiepska aktorka filmu porno...wydaje zbyt wiele dźwięków-niepotrzebnych. Cicho jest ... po uruchomieniu. Nie mówię tu o silniku. Jego nie słychać...po rozbudzeniu licznika też. Słychać wszystko inne a zwłaszcza tył! Zawieszenie sprawdzone Ogumienie też Ten typ tak ma i potwierdzi to każdy kierowca tej "pseudo limuzyny". Niemcy przespali etap projektowania albo wyciszania tego modelu. Słychać zawieszenie jakby ciągłe było coś zużyte. Słychać tylne ogumienie, słychać wiatr, szum, klapę, którą trzeba co jakiś czas "uciszać" podkładkami filcowymi. Zgroza Śmiech. To nie koniec "dźwięków" jakie wydaje to auto, ale to nie sprawa wyciszenia tylko innych mankamentów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie bałem się spalania. Wiedziałem na co się porywam, wybierając 3.2. Nie boje się cen części, ale jeśli wymieniam je eksplatacyjnie, czyli zużyje się to wymieniam, a nie, że się psuje albo żyje "własnym życiem" po wymianie.
3,0
Stosunek jakość/cena
To, że można kupić do 15tyś nie oznacza, że kolejnych nie dołożysz już go posiadając. Choć prędzej zwariujesz , gdy się nie pozbędziesz.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaznaczam, że auto serwisowane, przebieg oryginalny. W przeciągu 5miesięcy: Pompa Wspomagania Tempomat Ogranicznik Drzwi kierowcy Wentylator kabinowy Sterowanie Klimatyzacją Nawiew Wyciek oleju Komunikaty o błędach Elementy zawieszenia
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa (el-hydrauliczna) wspomagania 1500zł :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Hatchback 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
Średni koszt przejechania 100 km
90,50 zł
12,0
l/100km
14,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Hatchback