Samochód kupiony jako sprowadzony, z książką serwisową i przebiegiem niespełna 190tys. km. Po zakupie założona instalacja gazowa. Gdyby nie astronomiczna akcyza to auto byłoby ekstremalnie korzystne cenowo w stosunku do tego co oferuje. Jest w tej wersji doskonale wyposażone, nieźle wyglądające i co ważne tanie w utrzymaniu (mowa o serwisie, nie o spalaniu ;) )
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny, dosyć tani w serwisie, duża dostępność części, wystarczająco mocny i podobno wytrzymujący ogromne przebiegi- tyle zalet. Z wad, jak to opel, olejożerny w szybkiej trasie, trudny do zestrojenia z instalacją gazową i co ciekawe wymiana świec (częsta operacja przy instalacji) wymaga zdjęcia kolektora. Ogólnie 4+.
3,0
Skrzynia biegów
Daje ogromny komfort, ale odbiera autu sporo dynamiki i z "usportowionej limuzyny" robi w miarę dynamiczny krążownik. Jest dosyć ospała i "mało inteligentna" w porównaniu z poliftową. Krążą opowieści o jej awaryjności...kupując z takim przebiegiem strach olej wymienić, ale też strach nie wymieniać, szczęśliwie nic złego się nie wydarzyło.
4,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie nieźle sprawdza się w trasie i pewnie trzyma samochód przy większych prędkościach. Gorzej w miejskich warunkach gdzie sztywność zaczyna przeszkadzać, a przy tym zawieszenie wraz z wnętrzem robi sporo hałasu. Z pewnością w Volvo było nieporównywalnie lepiej, mimo lat.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu żadnych zastrzerzeń, spore szyby, do tego komplet czujników z przodu i z tyłu pozwalają zaparkować auto "na centymetry", a przy okazji, w porównaniu z ogromnym promieniem skrętu volvo, vectra to wózek widłowy.
3,0
Ergonomia
Delikatnie mówiąc wymaga przyzwyczajenia. Odbijające dźwigienki kierunkowskazów to akurat moim zdaniem dobry pomysł, ale już wyłączenie klimatyzacji, czy zmiana godziny w trakcie jazdy wymaga nie lada umiejętności. Nawigacja czarno biała praktycznie bezużyteczna-brak map. Z drobiazgów-płytkie i małe uchwyty na kubki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawna klimatyzacja szybko schładza wnętrze-mimo czarnego lakieru. Ogrzewanie także bardzo wydajne, jednak zimą auto dosyć długo się rozgrzewa, ale nie ma tragedii. Żadnych problemów typu parowanie szyb, czy wariujące, hałaśliwe nawiewy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj trudno oczekiwać więcej. Z przodu wygodnie nawet mając 2m wzrostu, z tyłu swobodnie usiądą nawet trzy osoby na dłuższą trasę. Do tego przepastny bagażnik z przelotką na narty, rozkładaną kanapą i ogromną klapą bagażnika sprawia że VC jest samochodem bardzo uniwersalnym- zrobi remont i zawiezie do opery :)
3,0
Wyciszenie
Tu po przesiadce z Volvo oczywiście delikatny niesmak. Do 120 jest nieźle, powyżej dosyć uciążliwie jak na samochód tej klasy. Dzwięk silnika dosyć szorstki i brutalny jak na V6. Ogromny wpływ mają opony, przepaść między letnimi Rainsport3 a zimowymi Nokian. Podsumowjący wyciszenie najwyżej przeciętne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To chyba największa zaleta. Mimo że mamy do dyspozycji duży szybki samochód to poza "niebezpieczną" skrzynią nic drogiego się nie sypnie. Niskie ceny części, śmieszne ceny choćby filtrów (czasem wręcz jednocyfrowe). Mechanicznie samochód prosty w obsłudze, mechanicy nie doliczają +40% jak przy Volvo. Spalanie spore, ale przy gazie nie boli.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za nieduże pieniądze można mieć swieżo wyglądające, dosyć młode, szybkie, w miarę wygodne i uniwersalne auto, które nas nie "zeżre" kosztami eksploatacji. Moim zdaniem warto, chociaż niestety dosyć szybka utrata na wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mało kosztowne i mało uciążliwe drobiazgi i wysoka podatność "diagnostyczno-naprawcza". Klasyczne usterki to banany z tyłu, gumy stabilizatora z przodu, poziomowanie lamp xenon, a poza tym w sumie nic. Mało upierdliwy samochód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mi się nie zdarzyła żadna usterka której naprawienie miałoby kosztować więcej jak 300zł- jesli wymianę amortyzatorów przy tym przebiegu uznać za usterkę.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
[l/100km]