Inne
: Cała mechanika zaskoczyła mnie jak najbardziej pozytywnie. Elektronika mnie, ale jest to powiedziałbym beczka z 2004 roku :D.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: elektronika
Zawieszenie
: z tytułu polskich dróg
5,0
Całokształt
Kupiłem limuzynę, z mocnym silnikiem. Nie rozczarowałem się. Nie którzy mogą mówić, że jest nie ekonomiczny, elektronika siada(francuska). Wyposażenie jest bogate, zawieszenie sportowe daje się odczuć na garbatych drogach, których na szczęście w polsce jest coraz mniej, więc samochodzik świetnie się sprawuje nawet w sportowych ekstremalnych warunkach
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo silny, nie awaryjny. Kulturalnie pracuje, bez przecieków i większych awarii. Spala przy szaleńczej jeździe do 13l na setkę. Co tu dużo mówić, Widlasta szóstka daje piękne rasowe brzmienie podczas jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Mój pierwszy w życiu automat. Jedyny wkład finansowy, to wymiana oleju w skrzyni. Tak, od początku nie awaryjna. Z pewnością człowiek rozleniwia się podczas jazdy, ale bez przesady
5,0
Układ jezdny
układ jezdny doskonały, biorąc pod uwagę dziurawe drogi i nierówną nawierzchnię, jedyne co jest do wymiany to gumowe tuleje, które powodują ciche stuki na tylnej osi. Tania naprawa
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z samochodu jest na prawdę dobra. Pomimo gabarytów samochodu, czujniki parkowana na początku przydają się do wyczucia parkowania na "styk", potem są bez znaczenia, ponieważ intuicja lepiej nawiguje niż czujniki.
4,0
Ergonomia
Ergonomia dobra. Sporo plastików we wnętrzu samochodu, które nawet po 10 latach nie trzeszczą (za wyjątkiem środkowego łokietnika). Wszystko jest dobrze dopasowane, nawet pod maską silnika nie ma wrażenia przerostu silnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na tamte czasy i dobrze do tej pory działające grzałki i klimatyzacja powodują brak negatywnej oceny układu. Oczywiście mało estetyczne wyloty, które obniżają ocenę do dobrej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest limuzyna. Bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu, nawet przy mocno przesuniętych siedzeniach w tył. Kierowca, ani pasażerowie nie "szorują czuprynami" podsufitki podczas nierówności.
5,0
Wyciszenie
O dziwo, samochód jest bardo mało słyszalny w kabinie. Chociaż jestem zwolennikiem donośnego brzmienia silnika w kabinie, tutaj dochodzi tylko najprzyjemniejsze częstotliwości silnika, które powodują uśmiech na twarzy. Wszystko inne jest genialnie wytłumione.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli samochód utrzymuje się na najwyższym poziomie technicznym i robi wymiany na bieżąco, to amortyzacja samochodu jest bardzo dobra. Problemy pojawiają się, gdy zepsuje się francuska elektronika, która albo może zostać przeprogramowana (nagłe pojawienie się błędu systemu), albo wymiana całego modułu - nota bene kosztownego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę jednorazową przygodę z elektroniką oraz bardzo dobre spalanie, stosunek jakości do ceny jest bardzo wielki. Za nie wielkie pieniądze, mamy kawał dobrej techniki przy niskich kosztach eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie pojawiają się za bardzo, więc nie ma co się rozpisywać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli coś się ma psuć, to elektronika i moduły sterujące. Gdy są do wymiany, ceny zakupu będą dotkliwe. Po usunięciu problemu, ponownie samochód bez awaryjny przez wiele kolejnych lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
[l/100km]