Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Hatchback

Zegarek, 10 lat temu
Silnik 2.8 V6 turbo ECOTEC 250KM 184kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Vectra C Hatchback 2.8 V6 turbo ECOTEC 250KM 184kW 2007-2008 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bagarznik i ilość miejsca dla pasażerów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : dziwnei częste komunikaty z komputera oderwane od rzeczywistości i problemy z elektryką po deszczu
4,0
Całokształt
Generalnie Autko Spoko. Spory bagażnik. Mam 183 cm wzrostu i sam za sobą się mieszczę więc z miejscem w kabinie jest ok.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niestety przy przebiegu 120 tyś. km musiałem wymienić rozrząd, pomimo, że jest łańcuszek jest on cienki i szybko się wyciąga. Oczywiście naprawa tylko w autoryzowanym, ponieważ wiązało się to z wyjęciem całego silnika. Cena makabra. Od jakiś 10-15 tys mam problem, przy gwałtownym dodawaniu gazu poniżej 2tyś obrotów na każdym biegu silnik dławi się przez chwilę i szarpie. wywala na zmianę 2 błędy. Nikt nie jest w stanie mi pomóc na razie nawet byłem 2 razy w autoryzowanym i nie są w stanie zdiagnozować jednoznacznie usterki.
3,0
Skrzynia biegów
Od samego początku był mały problem z 1 piegiem czasem przy próbie włączenia jedynki wskakiwał wsteczny, wymieniony został lewarek, teraz jest lepiej ale jedynka nadal czasem ciężko wchodzi nie zależnie od temp. Niedawno olej wymieniłem i dalej to samo. biegi fajnie zestopniowane
4,0
Układ jezdny
generalnie bez tragedii zawieszenie po 120 tyś wymagało trochę wkładu finansowego, ale to były drobiazgi. Niestety prowadzenie to co innego. Tarcze seryjne nie dawały rady przy masie auta szybko potrafiły się zagrzać. Teraz jeżdżę na zimermannach sport i dobrych klockach i dają radę. do tego płyn ferrodo
Komfort
4,0
Widoczność
Po Zafirze gdzie słupek A był gigantyczny pomimo tego, że było w nim okienko w obecnym aucie moim zdaniem widoczność jest dobra we wszystkich kierunkach
4,0
Ergonomia
Generalnie nie ma się do czego przyczepić, jak to w oplu wszystko pod ręką i na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy regularnej wymianie filtra kabinowego tzn. raz do roku wentylacja i ogrzewanie działa bez zarzutu i daję radę, nic złego się nie dzieje, co prawda mam dodatkowy nawiew ciepłego powietrza na przednią szybę, (grzałka elektryczna) ale i bez tego jest ok. po prostu ułatwienie.Klima chodzi u mnie non stop cały rok, żadnych problemów ( oczywiście co rok serwis i 2 razy w roku odgrzybianie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza brakiem kieszeni w tylnych drzwiach nie ma się do czego przyczepić. klimatyzowany schowek przed pasażerem też jest pomocny w lato. Kierowca znajdzie właściwą dla siebie pozycję za kierownica, fotele mogły by trochę mocnej trzymać, ale nie oszukujmy się to nie jest auto do latania po zakrętach, bo wyjeżdża przodem jak siemasz nawet na felgach 18 czy 19 cali nie jest lepiej.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach 140-160 jest super, 160-200 jest ok 200-275, bo tyle jechałem jest juz trochę za głośno, ale to jest prędkość i opór powietrza robi swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że nie będę tu wiarygodnym źródłem, gdyż pakuje do tego samochodu najlepsze graty jakie są dostępne z rzeczy ekspluatacyjnych, a one kosztują. Gdyby nie rozrząd to koszty utrzymania nie są moim zdaniem kosmicznie wysokie. Mam ciężką nogę i śmigam na paliwie 98, ale bez spinania da się w mieście zejść ze spalaniem do 12-13 litrów (Moja żona jeździła przez miesiąc i tyle wychodziło)
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem to auto za 120 k. Generalnie ciężko było wtedy dostać autko z podobną mocą taniej. Wykończenie wnętrza proste , plastiki nie są tandetne. Niestety kierownica wytarła się po 100 tyś.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki to norma opli z tamtych lat. Non stop problemy z elektroniką, komputer wyświetla dziwne komunikaty, że np. Światło na tylnej na klapie nie działa a tak nie jest. Zwłaszcza przy dużej wilgoci w powietrzu. po 80 tyś. wysypał się czujnik coś tam kontowego koła odpowiedzialny za ids+ więc trochę grosza poszło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 120 tyś rozrząd do wymiany pomimo tego, że jest na łańcuchu. koszt części i robota( wyjęcie silnika w aso ) 7,5 tyś.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 turbo ECOTEC 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 126

Opel Vectra C – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Vectra C Hatchback